• dr Monika Cichmińska

    dr Monika Cichmińska

    Monika Cichmińska has been teaching English for over 25 years. After graduating from the University of Łódź, where she specialised in linguistics, she co-founded Progres, a private language school...

  • dr Czesław Kiński

    dr Czesław Kiński

    A graduate of the Teacher Training College in Olsztyn and the University of Gdańsk, Czesław is now an academic teacher at the University of Warmia and Mazury, holding a...

  • Joanne Ramsden

    Joanne Ramsden

    Joanne is currently teaching science, art and English literacy as part of the British Council Bilingual Project in Spain. She has many years of experience at both Primary and Infant levels, writing...

  • dr Karolina Kotorowicz-Jasińska

    dr Karolina Kotorowicz-Jasińska

    Dr Karolina Kotorowicz-Jasińska is a graduate from Maria Curie-Skłodowska University in Lublin and holds a PhD degree in applied linguistics. Her teaching practice began for good when she was still...

  • dr Jacek Łagun

    dr Jacek Łagun

    Jacek Łagun graduated from the Teacher Training College in Olsztyn in 1996 and acquired an MA from the University of Gdańsk in 2000. He has been teaching...

  • dr Anna Parr-Modrzejewska

    dr Anna Parr-Modrzejewska

    Adiunkt w Instytucie Anglistyki Uniwersytetu Łódzkiego. Wykładowca przedmiotów specjalności nauczycielskiej i opiekun praktyk pedagogicznych. Jej zainteresowania badawcze obejmują...

  • Łukasz Indycki

    Łukasz Indycki

    Łukasz Indycki jest absolwentem Filologii Angielskiej na Uniwersytecie Rzeszowskim i doświadczonym reprezentantem Wydawnictwa Macmillan. Od wielu lat służy wsparciem nauczycielom języka angielskiego...

  • prof. UAM dr hab. Jacek Pyżalski

    prof. UAM dr hab. Jacek Pyżalski

    Prof. UAM, dr hab. Jacek Pyżalski - pedagog specjalny, prof. Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (Zakład Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych). Uczestnik i koordynator ok. 60 krajowych...

  • dr Grzegorz Śpiewak

    dr Grzegorz Śpiewak

    A graduate of University of Essex, UK (MA in Linguistics), and University of Warsaw (Ph.D in English & Linguistics). Teacher of English, consultant, project manager, teacher trainer, acclaimed...

  • dr Marzena Żylińska

    dr Marzena Żylińska

    Dr Marzena Żylińska zajmuje się metodyką i neurodydaktyką. Propaguje wprowadzenie do szkół nowej, opartej na wnioskach płynących z neuronauk, kultury edukacyjnej. Pracuje jako wykładowca...

  • Marta Rosińska

    Marta Rosińska

    Holds an MA in Linguistics (University of Łódź) and Advanced Diploma in English Teaching Management (University of Cambridge), graduate of Uczelnia im. Leona Koźmińskiego (Psychology in Business...

  • Łukasz Olesiak

    Łukasz Olesiak

    Łukasz Olesiak jest nauczycielem akademickim w Instytucie Filologii Angielskiej Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. Prowadzi zajęcia z zakresu wykorzystania nowoczesnej technologii w nauczaniu...

  • Carol Read

    Carol Read

    Carol Read has over 30 years' experience in English language teaching as a teacher, teacher trainer, academic manager and materials writer. She has taught students of all ages and levels, from very...

  • Robert Campbell

    Robert Campbell

    Robert has worked as a teacher, an ELT magazine editor, and an author. He has written several readers including Owl Hall (Macmillan) which was a finalist in the 2013 ELTon Awards for innovation in...

  • Philip Kerr

    Philip Kerr

    Philip Kerr has worked as a teacher, teacher trainer, lecturer, educational manager and writer of educational materials. He has lived and worked in the UK, Morocco, Spain and Belgium, and he has...

  • Russell Stannard

    Russell Stannard

    The founder of www.teachertrainingvideos.com and a NILE associate trainer. He was previously a Principal Teaching Fellow at the University of Warwick and the University of Westminster where he...

  • Sandie Mourão (PhD)

    Sandie Mourão (PhD)

    Sandie Mourão (PhD) is a teacher educator, author and consultant specialising in early years language education. She is co-editor of Early Years Second Language Education: International Perspectives...

  • Jeremy Day

    Jeremy Day

    Jeremy Day taught English in Poland from 1996 to 2010, including seven years at the British Council, but now works as a full-time ELT writer and editor from his home in Warsaw. He specialises in ESP...

  • Malcolm Mann

    Malcolm Mann

    Malcolm Mann is an English language teacher and materials writer. He is the author or co-author of numerous ELT courses, including Laser, Destination and Optimise (all published by Macmillan...

  • Paulina Robak

    Paulina Robak

    Absolwentka filologii angielskiej Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. Obecnie jest nauczycielem w XI Liceum Ogólnokształcącym w Krakowie. Zafascynowana rozwijającą się potrzebą aplikowania...

  • Katarzyna Pierwoła

    Katarzyna Pierwoła

    Nauczycielka języka angielskiego w prywatnej szkole językowej, gdzie pracuje z uczniami na różnych poziomach zaawansowania oraz w różnych grupach wiekowych. Podczas przygotowywania i prowadzenia...

  • Małgorzata Mróz

    Małgorzata Mróz

    Uczy angielskiego od ponad 10 lat, obecnie w szkole języków obcych Ach i Och na warszawskiej Pradze, gdzie pełni funkcję metodyka. Na co dzień wspiera nauczycieli w pracy z dziećmi i dorosłymi oraz...

  • Ewelina Adamczyk

    Ewelina Adamczyk

    Lektor, trener, metodyk i opiekun merytoryczny Programu Teddy Eddie skierowanego do dzieci w wieku 2-7 lat w Columbus CJE w Lublinie. Były pracownik naukowy Uniwersytetu Marii Curie- Skłodowskiej w...

  • dr Małgorzata Krzemińska-Adamek

    dr Małgorzata Krzemińska-Adamek

    Małgorzata Krzemińska-Adamek graduated from Maria Curie-Skłodowska University in Lublin, Poland, where she also obtained a PhD in Applied Linguistics. She is currently employed as Assistant...

  • dr Lidia D. Czarkowska

    dr Lidia D. Czarkowska

    Psycholog, socjolog, antropolog i pedagog; konsultant, trener, coach i superwizor. Dyrektor Centrum Coachingu i Mentoringu ALK, kierownik studiów podyplomowych: Coaching profesjonalny oraz...

  • prof. nadzw. dr hab. Alicja Gałązka

    prof. nadzw. dr hab. Alicja Gałązka

    Pedagog dramy, psycholog, lingwista coach i trener. Pracownik naukowy na Uniwersytecie Śląskim. Międzynarodowy trener z zakresu umiejętności komunikacyjnych, twórczego myślenia i rozwiązywania...

  • Daniel Brayshaw

    Daniel Brayshaw

    Dan has been involved in language education since 2001 and during that time has taught students of every age and level. He has worked in Europe, Asia and Australia and, as well as teaching, has been...

  • Jon Hird

    Jon Hird

    Jon is based in Oxford, UK, where he divides his time between teaching English at the University of Oxford, teacher training and writing ELT materials. Jon has a particular interest in Grammar,...

  • Laura Patsko

    Laura Patsko

    Laura Patsko is a freelance language and pedagogy consultant, maker, speaker, writer, walker and traveller – not necessarily in that order. As a language consultant and trainer, she helps...

  • Katarzyna Gala

    Katarzyna Gala

    Doświadczony nauczyciel, metodyk i lektor współpracujący z łódzkimi szkołami językowymi, egzaminator i weryfikator OKE, tutor oraz etnolog. Obecnie studiuje psychologię. Wieloletni nauczyciel języka...

  • Monika Szałkiewicz-Nowak

    Monika Szałkiewicz-Nowak

    Absolwentka Filologii Angielskiej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza i Psychologii na Uniwersytecie Humanistycznospołecznym SWPS w Poznaniu. Ma doświadczenie w nauczaniu języka angielskiego w...

  • Dominika Krawczyńska

    Dominika Krawczyńska

    Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego, specjalizacja: Edukacja Początkowa i Wczesne Nauczanie Języka Angielskiego, oraz Podyplomowego Studium Logopedycznego Uniwersytetu...

  • Katarzyna Komarnicka

    Katarzyna Komarnicka

    Nauczycielka języka angielskiego w szkole podstawowej. W swojej pracy kładzie nacisk na metody, które aktywizują każdego ucznia w klasie. Stale poszukuje rozwiązań, które pomogą uczniom w nauce. Jej...

  • Barbara Bednarczyk

    Barbara Bednarczyk

    Nauczycielka języka angielskiego z 14 letnim stażem. Uczyła w wielu grupach wiekowych, ale najbliższa jest jej edukacja najmłodszych. Od dłuższego czasu związana jest z jednym z przedszkoli w...

  • Mark Arthur

    Mark Arthur

    Mark Arthur has been working in ELT since 2000 as a teacher, teacher trainer, DOS, materials writer and now academic consultant. He holds the CertTESOLand DipTESOL from Trinity, and a degree from...

  • Emma Reynolds

    Emma Reynolds

    Emma Reynolds is an accredited Mindfulness teacher for adults (MBSR- Mindfulness Based Stress Reduction) and for children through MiSP (Mindfulness in Schools Project UK). She gives talks and...

  • Lina Acosta Sandaal

    Lina Acosta Sandaal

    Lina Acosta Sandaal, MA, LMFT is a psychotherapist, development expert and founder of Stop Parenting Alone, a parenting education and consulting program in Miami, FL. She is a human development...

  • Anna Hasper

    Anna Hasper

    Anna Hasper is a primary-trained ELT teacher from New Zealand, currently based in Dubai. She has worked as a teacher of young learners and adults and is a teacher trainer on Cambridge accredited...

  • Michał Balcerek

    Michał Balcerek

    Absolwent Filologii Angielskiej w Wyższej Szkole Lingwistycznej w Częstochowie. Doświadczenie w nauczaniu języka angielskiego zdobywał w szkołach językowych, ucząc dzieci, młodzież i dorosłych. Z...

  • Macmillan

    Macmillan

  • Jane Cadwallader

    Jane Cadwallader

    Jane Cadwallader has taught English in kindergarten and primary schools for over 30 years. She has given courses and talks for the British Council and for local government teacher training...