Przemoc rówieśnicza w mojej klasie

Od budowania dobrych relacji do reagowania na problem

Szczegóły webinarium:

 
 
  • przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej
  • budowanie relacji i zespołu klasowego
  • Data: 24.10.2018 - 18.12.2018
  • Typ szkolenia: kurs online
  • Trener: prof. UAM dr hab. Jacek Pyżalski
399.00 zł
Wczesna rejestracja - zamów do 24.10.2018!
Liczba miejsc: 50
Dodaj do koszyka
  • Rejestracja jest możliwa jeszcze tylko przez 1 dzień
    (do 23.10.2018 15:00)
  • Koszt późnej rejestracji:
    599.00 zł (od 24.10.2018)

OFERTA SPECJALNA DLA DYREKTORÓW SZKÓŁ I RAD PEDAGOGICZNYCH

Dzięki zamówieniom grupowym chcemy umożliwić udział w kursie jak największej liczbie nauczycieli z jednej szkoły.
Rabaty uzależnione są od liczby uczestników. Zapoznaj się ze szczegółami składania zamówień grupowych.

Cena od:259.00 złza uczestnika.

Szczegóły

Ceny specjalne przy grupowym zamówieniu

Wierzymy, że im więcej nauczycieli z jednej szkoły weźmie udział w kursie, tym większy jego rezultat dla całej społeczności szkoły, dlatego proponujemy ceny ze specjalnymi rabatami:

2 - 5 uczestników: 339 zł za każdego uczestnika
6 - 10 uczestników: 299 zł za każdego uczestnika
powyżej 11 uczestników: 259 zł za każdego uczestnika

Jak zamówić kurs i zarejestrować uczestników?

  1. W celu złożenia zamówienia grupowego osoba zamawiająca musi założyć konto użytkownika na macmillan.pl. W celu założenia konta należy przejść do strony: https://www.macmillan.pl/zaloz-konto (*Jeśli posiadasz już konto w serwisie macmillan.pl możesz go użyć do złożenia zamówienia).
  2. Przed złożeniem zamówienia należy przygotować sobie listę uczestników kursu dane jakie będą potrzebne to: imię, nazwisko, adres e-mail uczestnika. (*W przypadku kiedy użytkownik nie posiada konta zostanie ono utworzone, jeśli posiada już konto dostęp do kursu uzyska poprzez swoje konto). Należy mieć też przygotowane dane do faktury.
  3. Złożenie zamówienia grupowego na udział w kursie.
    • Krok 1

      W celu złożenia zamówienia na stronie kursu trzeba kliknąć przycisk „DODAJ DO KOSZYKA”.

      Po kliknięciu przycisku w kolejnym kroku pojawi się widok z Kursem dodanym do koszyka, w polu „Dostępność” należy wpisać ilość uczestników. Pole z ceną zaktualizuje się automatycznie o należny rabat który jest uzależniony od ilości uczestników. Następnie należy kliknąć przycisk „ ZŁÓŻ ZAMÓWIENIE”, po kliknięciu którego pojawi się strona do logowania. Na tej stronie trzeba się zalogować na wcześniej utworzone konto w serwisie macmillan.pl (* jeśli zalogowali się Państwo przed składaniem zamówienia zostaną Państwo przeniesieni na drugi krok zamówienia).

    • Krok 2

      W tym kroku należy podać dane do faktury i wcześniej przygotowane dane uczestników (imię, nazwisko, adres e-mail). Po uzupełnieniu wszystkich wymaganych danych należy kliknąć przycisk „ZAMAWIAM I PŁACĘ”.

    • Krok 3

      Zamawiający na swój adres e-mail dostanie maila z potwierdzeniem złożenia zamówienia i fakturę VAT do opłacenia. Po opłaceniu faktury wszyscy podani uczestnicy otrzymają maila z prośbą o potwierdzenie aktywacji konta w serwisie macmillan.pl (*Jeśli podany uczestnik posiadał wcześniej konto to za jego pomocą będzie miał dostęp do kursu). Konto uczestnika jest niezbędne do udziału w kursie. Uczestnicy po aktywacji swojego konta uzyskają dostęp do kursu.

  • Szczegóły kursu:

    Czas trwania: 24 października – 18 grudnia 2018 r. (8 tygodni)
    Liczba godzin: 10 h webinariów + 15 h pracy własnej
    Typ szkolenia: kurs online
    Język: polski

    Opis kursu:

    Jak pokazują badania, w Polsce przemocy rówieśniczej doświadcza nawet kilkadziesiąt procent uczniów! Doświadczenie przemocy wpływa negatywnie zarówno na samą ofiarę, jak i na sprawcę oraz na świadków – czyli, tak naprawdę, wszystkich uczniów w szkole. Z najnowszych badań wynika także, że wielu nauczycieli i pedagogów pozostaje bezradnych w obliczu tego problemu. Przyznają oni otwarcie, że nie znają rozwiązań skutecznie przeciwdziałających przemocy rówieśniczej, a czasami swoją reakcją nieświadomie wręcz pogarszają sytuację. Odpowiedzią na to ogromne wyzwanie dla współczesnego nauczyciela jest właśnie ten unikatowy kurs.

    • FILMY SZKOLENIOWE

      70 minut materiałów wideo
      (+ 10h nagrań z webinariów)

      • prezentacja metod i strategii
      • omówienie problemów
      • wypowiedzi ekspertów
      • wywiady z osobami, które doświadczyły przemocy rówieśniczej
    • MATERIAŁY EDUKACYJNE

      50 stron materiałów pogłębiających wiedzę

      • opisy metod
      • różne warianty
      • warunki stosowania
      • podstawy teoretyczne
      • prezentacje dla uczniów
    • PRAKTYKA WŁASNA

      15h własnej praktyki ze wsparciem eksperta

      • scenariusze własnych zajęć
      • analiza błędów
      • kontakt z prowadzącym
      • możliwość dyskusji na forum

    W pięciu intensywnych modułach kursu dowiesz się, czym właściwie jest przemoc rówieśnicza i jak ją odróżnić od innych niepożądanych zachowań uczniów w klasie. Nauczysz się, kiedy i jak reagować na przemoc rówieśniczą. Poznasz sprawdzone metody, które najskuteczniej ją zwalczają i jej przeciwdziałają. Wreszcie, i co najważniejsze, nauczysz się, jak budować zespół klasowy i wspierać relacje między uczniami tak, aby w Twojej klasie nie było już miejsca na agresywne zachowania uczniów.

    Trenerzy:

    prof. UAM dr hab. Jacek Pyżalski

    Trener:

    prof. UAM dr hab. Jacek Pyżalski

    Pedagog specjalny, prof. Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Uczestnik i koordynator ok. 60 krajowych i międzynarodowych projektów badawczych. Trener w obszarze komunikowania i trudnych zachowań oraz ekspert w zakresie edukacji medialnej. Autor licznych publikacji.

    czytaj dalej
    Moduł 1, Moduł 2, Moduł 3, Moduł 4, Moduł 5
    • Wybitny autor i wykładowca

      znakomity pedagog specjalny z 20-letnim doświadczeniem, uznany wykładowca akademicki, autor licznych publikacji, uczestnik i koordynator ok. 60 międzynarodowych i krajowych projektów badawczych

    • Kompleksowa pomoc

      innowacyjny program pedagogiczny, którego skuteczność oparta jest na budowaniu pozytywnych relacji między uczniami na co dzień w klasie oraz realiach funkcjonowania polskiej szkoły

    • Realne rozwiązania

      teoria i praktyka w idealnej proporcji z naciskiem na konkretne, praktyczne i łatwe do zastosowania metody, które faktycznie przeciwdziałają przemocy rówieśniczej

    • Unikatowe materiały

      pogłębienie teorii, zadania, scenariusze lekcji ze wskazówkami dla nauczycieli

    • Dyskusja na forum

      możliwość przedyskutowania wątpliwości i sposobu wdrażania poznanych metod

    • Dostęp na wyciągnięcie ręki

      kurs online oparty na webinariach, materiałach wideo i zadaniach omawianych na forum dyskusyjnym

  • Dlaczego warto?

    O atrakcyjności tego kursu przesądza sama osoba prowadzącego. Prof. UAM dr hab. Jacek Pyżalski to postać wyjątkowa w polskim i europejskim środowisku edukacyjnym. Niekwestionowany autorytet, aktywny badacz problematyki edukacyjnej i pedagogicznej, rozchwytywany prelegent i mówca na najważniejszych konferencjach i kongresach. Profesor Jacek Pyżalski to fantastyczny pedagog, uwielbiany przez tysiące nauczycieli w całym kraju za unikatowe, praktyczne podejście, poparte dziesiątkami anegdot wprost z klasy. Ten kurs to pierwsza w historii okazja, by skorzystać w takim wymiarze z ogromnej wiedzy i fachowości naszego eksperta.

  • Dla kogo jest kurs?

    • nauczycieli i wychowawców
    • pedagogów i psychologów szkolnych
    • pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych
    • pracowników ośrodków doskonalenia nauczycieli
    • dyrektorów szkół

    pracujących z młodzieżą uczęszczającą do klas:

    • IV--VIII szkoły podstawowej
    • III gimnazjum
    • I szkół ponadpodstawowych
  • Program kursu

    Pobierz program jako pdf
    • 1

      Moduł 1

      Przemilczane fakty

      O czym w kontekście przemocy rówieśniczej mówi się za mało

      24 października - 6 listopada (2 tygodnie)

      Rozpoczęcie modułu Webinarium 24 października (środa) o godz. 19:30

      W tym module przedstawię niezbędne informacje dotyczące przemocy rówieśniczej potrzebne nauczycielowi do rozumienia tych zjawisk i skutecznego działania nastawionego na jej zapobieganie. Na przykładach zaczerpniętych z praktyki szkolnej omówię ważne aspekty przemocy i agresji rówieśniczej, które są najczęściej pomijane, niezauważane lub rozumiane opacznie. Powoduje to, że wielu nauczycieli zaniedbuje zajmowanie się nimi lub wręcz zajmuje się nimi w sposób nieodpowiedni.

      Dowiesz się:

      • jak przejawia się przemoc rówieśnicza w klasie
      • jak wygląda proces jej powstawania
      • jakich uczniów dotyczy
      • jakie są jej konsekwencje dla ofiar, sprawców i świadków
      • jak przemoc wpływa na klimat w całej klasie
      • jakie przejawy przemocy zazwyczaj marginalizujemy i traktujemy powierzchownie

      Zadanie po webinarium: analiza własnych błędów z przeszłości w zakresie zauważania przejawów przemocy rówieśniczej.

      prof. UAM dr hab. Jacek Pyżalski

      Trener:

      prof. UAM dr hab. Jacek Pyżalski

      Materiały dla uczestnika

      Materiały będą dostępne dla uczestników kursu po zakończeniu modułu.
      W celu pobrania materiałów należy zalogować się na konto użytkownika.

      • Nagranie z webinarium
      • SLAJDY Z PRZEZENTACJĄ WYKŁADOWCY
      • OPIS METOD
      • Film szkoleniowy
      • Zadanie do wykonania w klasie
    • 2

      Moduł 2

      Jak zorientować się, że dzieje się coś niedobrego

      Diagnoza przemocy rówieśniczej

      7 - 20 listopada (2 tygodnie)

      Rozpoczęcie modułu Webinarium 07 listopada (środa) o godz. 19:30

      Aby działać sensownie, trzeba przede wszystkim właściwie ocenić sytuację. Ten moduł dotyczy prawidłowej diagnozy problemu przemocy rówieśniczej.

      Nauczysz się:

      • jak odróżnić "zwykłe" niesnaski między uczniami od poważnej przemocy rówieśniczej
      • jak rozpoznać wczesne przejawy przemocy rówieśniczej
      • jakie techniki są stosowane do pomiaru zjawiska przemocy w szkole
      • jakie są warunki ich prawidłowego wdrożenia

      Zadanie po webinarium: ćwiczenie diagnostyczne w wybranym zespole klasowym.

      prof. UAM dr hab. Jacek Pyżalski

      Trener:

      prof. UAM dr hab. Jacek Pyżalski

      Materiały dla uczestnika

      Materiały będą dostępne dla uczestników kursu po zakończeniu modułu.
      W celu pobrania materiałów należy zalogować się na konto użytkownika.

      • Nagranie z webinarium
      • SLAJDY Z PRZEZENTACJĄ WYKŁADOWCY
      • OPIS METOD
      • Film szkoleniowy
      • Zadanie do wykonania w klasie
    • 3

      Moduł 3

      Jak dobrze budować zespół klasowy

      Strategie zapobiegania przemocy

      21 listopada - 4 grudnia (2 tygodnie)

      Rozpoczęcie modułu Webinarium 21 listopada (środa) o godz. 19:30

      W tym module nauczysz się, co robić, by relacje między uczniami w klasie dobrze się układały. Ponieważ zapobieganie problemom jest skuteczniejsze niż interweniowanie w kryzysowej już sytuacji, przedstawię możliwe rozwiązania wykraczające poza standardowo stosowane formy w klasie, takie jak gry, zabawy i wycieczki integracyjne. Strategie będą dotyczyły zarówno nowych, tworzących się zespołów klasowych (klasa IV szkoły podstawowej i klasa I szkoły ponadpodstawowej), jak i już istniejących klas, w których nie występują poważne problemy związane z przemocą.

      Poznasz:

      • "złotą piątkę" metod integracji klasy
      • zestaw "wyzwań prospołecznych", dzięki którym uczniowie angażują się w działania mające na celu pomaganie innym
      • szczegóły metodyczne dotyczące wprowadzanych metod, oparte na doświadczeniach szerokiego grona nauczycieli w Polsce

      Zadanie po webinarium: stworzenie własnego scenariusza zajęć integracyjnych do jednej z przedstawionych metod.

      prof. UAM dr hab. Jacek Pyżalski

      Trener:

      prof. UAM dr hab. Jacek Pyżalski

      Materiały dla uczestnika

      Materiały będą dostępne dla uczestników kursu po zakończeniu modułu.
      W celu pobrania materiałów należy zalogować się na konto użytkownika.

      • Nagranie z webinarium
      • SLAJDY Z PRZEZENTACJĄ WYKŁADOWCY
      • OPIS METOD
      • Film szkoleniowy
      • Zadanie do wykonania w klasie
    • 4

      Moduł 4

      Jak pracować ze sprawcami, ofiarami, świadkami i ich rodzicami

      Metodyka interwencji

      5 - 11 grudnia (1 tydzień)

      Rozpoczęcie modułu Webinarium 05 grudnia (środa) o godz. 19:30

      W tym module nauczysz się, co robić, kiedy przejawy agresji i przemocy rówieśniczej już występują w klasie. Omówię sytuacje, w których uczeń doświadcza poważnej krzywdy ze strony innego ucznia lub grupy uczniów.

      Poznasz:

      • podstawowe zasady interwencji w sytuacjach, gdy występują już poważne problemy
      • sposoby reagowania w sytuacjach niosących duże ryzyko powstania złych relacji (np. pojawienie się nowego ucznia w klasie)
      • metody na rozmowę z uczniami zaangażowanymi w przemoc rówieśniczą oraz ich rodzicami/opiekunami
      • rozwiązania prawne w sytuacjach, gdy przemoc rówieśnicza wymaga zawiadomienia innych instytucji

      Zadanie po webinarium: analiza błędów wychowawczych z przeszłości dotyczących działań interwencyjnych.

      prof. UAM dr hab. Jacek Pyżalski

      Trener:

      prof. UAM dr hab. Jacek Pyżalski

      Materiały dla uczestnika

      Materiały będą dostępne dla uczestników kursu po zakończeniu modułu.
      W celu pobrania materiałów należy zalogować się na konto użytkownika.

      • Nagranie z webinarium
      • SLAJDY Z PRZEZENTACJĄ WYKŁADOWCY
      • OPIS METOD
      • Film szkoleniowy
      • Zadanie do wykonania w klasie
    • 5

      Moduł 5

      Kiedy nasze działania mogą zaszkodzić

      Typowe błędy pedagogiczne

      12 - 18 grudnia (1 tydzień)

      Rozpoczęcie modułu Webinarium 12 grudnia (środa) o godz. 19:30

      Podczas podsumowującego webinarium omówimy wszystkie istotne kwestie, które pojawiły się podczas nauki oraz wdrażania proponowanych rozwiązań. Omówimy najpoważniejsze błędy, które można popełnić, wdrażając poznane rozwiązania.

      Przeanalizujemy następujące kwestie:

      • jakie działania przyniosły pozytywne skutki
      • jakie problemy napotkaliśmy przy wprowadzaniu metod
      • jakie przeszkody i problemy trzeba było rozwiązać
      • czego jeszcze nie wiemy o metodyce przeciwdziałania przemocy rówieśniczej i czego musimy się nauczyć w przyszłości

      Zadanie po webinarium: test sprawdzający zdobytą wiedzę.

      prof. UAM dr hab. Jacek Pyżalski

      Trener:

      prof. UAM dr hab. Jacek Pyżalski

      Materiały dla uczestnika

      Materiały będą dostępne dla uczestników kursu po zakończeniu modułu.
      W celu pobrania materiałów należy zalogować się na konto użytkownika.

      • Nagranie z webinarium
      • SLAJDY Z PRZEZENTACJĄ WYKŁADOWCY
      • OPIS METOD
      • Film szkoleniowy
      • Zadanie do wykonania w klasie
    • Zakończenie kursu

      Imienny certyfikat

      Po zakończeniu kursu wypełnisz kwestionariusz z testem.
      Będzie on podstawą do wygenerowania imiennego certyfikatu.

"Większość nauczycieli, których spotkałem w ciągu ostatnich dwudziestu lat, przejmuje się tym, jak uczniowie się wzajemnie traktują - szczególnie wtedy, gdy dochodzi do stosowania przemocy rówieśniczej. Jeśli nauczyciele nie podejmują działań, lub działają nieskutecznie, wynika to raczej z niewiedzy, a czasami stosowania, z dobrej woli, rozwiązań, które mogą przynosić odwrotne skutki. Właśnie tego dotyczy ten kurs - co działa, co nie działa, a co wręcz szkodzi profilaktyce przemocy i budowaniu dobrych relacji rówieśniczych w zespołach klasowych."

prof. UAM dr hab. Jacek Pyżalski
trener

To szkolenie jeszcze nie ma recenzji

Bądź pierwszy i dodaj swoją recenzję dla tego szkolenia. Żeby dodać recenzję musisz być uczestnikiem szkolenia i być zalogowany na swoje konto.

Dodaj recenzję

Recenzję może wystawić tylko uczestnik szkolenia po zalogowaniu.

Inspirujemy, wspieramy, towarzyszymy w rozwoju

Wystarczy, że zarejestrujesz się w naszym serwisie a otrzymasz pełen dostęp do szkoleń Instytutu

zostań naszym klientem

Rejestracja trwa tylko 3 minuty.

Inspirujemy, wspieramy, towarzyszymy w rozwoju