There is more to reading than…

czyli na czym naprawdę polega skuteczne czytanie i jak tego uczyć?

Szczegóły webinarium:

 
 
  • metodyka
  • egzamin ósmoklasisty
  • matura
  • umiejętności językowe
  • Data: 24.05.2018 19:30 - 21:15
  • Trener: dr Karolina Kotorowicz-Jasińska
  • Typ szkolenia: webinarium
89.00 zł
Liczba miejsc: nieograniczona
Dodaj do koszyka
  • Rejestracja jest możliwa jeszcze tylko
    (do 24.05.2018 16:00)

Szczegóły szkolenia:

Data szkolenia: 24 maja (czwartek) w godzinach 19:30 - 21:10
Czas trwania: 90 minut sesji trenera + 10 minut przerwy
Typ szkolenia: webinarium
Język: angielski

Dla kogo jest szkolenie?

  • Nauczyciele j. angielskiego w klasach 4-8 szkoły podstawowej
  • Nauczyciele j. angielskiego w gimnazjum
  • Nauczyciele j. angielskiego w szkołach ponadgimnazjalnych
  • Lektorzy j. angielskiego w prywatnych szkołach językowych
  • Egzaminatorzy egzaminu ósmoklasisty
  • Egzaminatorzy maturalni

Opis szkolenia:

Czy uważasz, że Twoi uczniowie nie rozumieją w pełni tekstów, które czytają?

Czy masz poczucie, że mógłbyś jeszcze lepiej pomóc uczniom rozwijać sprawność czytania ze zrozumieniem?

Czy masz potrzebę wyjścia poza schematyczne skimming i scanning w pracy z tekstem?

Czy chciałbyś uzupełniać materiał podręcznikowy dodatkowymi tekstami, ale nie wiesz, które teksty są najbardziej wartościowe i skąd je czerpać?

Jeśli tak, serdecznie zapraszam na szkolenie, w którym przyjrzymy się jak nie tylko ćwiczyć, ale również rozwijać sprawność czytania ze zrozumieniem.

W trakcie webinarium wyjaśnię:

  • które mikro-sprawności przesądzają o sukcesie w rozumieniu tekstów w języku obcym
  • dlaczego w uczeniu sprawności czytania bardzo ważna jest znajomość środków językowych
  • jak zapewnić głębokie przetwarzanie tekstów na lekcji języka obcego
  • jakie cechy powinien spełniać odpowiednio dobrany tekst.

Czego nauczysz się na szkoleniu?

  • Jak nie popaść w pułapkę testowania, lecz naprawdę rozwijać sprawność czytania ze zrozumieniem?
  • Jak ułożyć wartościowe zadanie na rozumienie tekstu pisanego?
  • Które kryteria doboru tekstów są najważniejsze?
  • Które zadania językowe najlepiej sprawdzają się jako pre-, while- i post-reading practice?
  • Jakie cechy tekstu wpływają na jego rzeczywisty poziom trudności?
  • Które mikro-sprawności warto rozwijać jako część nowoczesnego programu nauki czytania ze zrozumieniem?

Dlaczego warto?

Uczniowie czytają coraz mniej w ich języku ojczystym, przez co mają problemy z czytaniem ze zrozumieniem w języku obcym. Tymczasem poziom złożoności tekstów, z którymi uczniowie zetkną się na egzaminach i poza szkołą, rośnie lawinowo. Widać to choćby w zapisach nowej podstawy programowej i wytycznych dotyczących egzaminów końcowych, gdzie docelowy poziom trudności recepcji językowej po szkole podstawowej wzrasta do poziomu B1, a egzamin ósmoklasisty zawiera szereg ambitnych zadań otwartych na czytanie ze zrozumieniem.

Jest więcej niż pewne, że uczeń nie poradzi sobie sam z tymi wyzwaniami. A zatem rola nauczyciela w rozwijaniu tej sprawności diametralnie wzrasta. Polega ona m.in. na uczeniu głębokiego, a nie powierzchownego, rozumienia tekstów, do czego niezbędna jest umiejętność skutecznego przetwarzania informacji językowej. Pytanie tylko, czy my sami, jako nauczyciele, jesteśmy do tego rodzaju wspierania ucznia merytorycznie przygotowani…?

Program szkolenia Pobierz jako pdf

19:30 – 20:15
2018-05-24
część 1 (45 minut)
dr Karolina Kotorowicz-Jasińska

Wyjaśnienie podstawowych pojęć, omówienie najważniejszych procesów towarzyszących rozumieniu tekstu pisanego.

20:15 – 20:25
2018-05-24
przerwa (10 minut)
20:25 – 21:10
2018-05-24
część 2 (45 minut)
dr Karolina Kotorowicz-Jasińska

Praktyczne zastosowanie przedstawionych koncepcji i wyników badań, pomysły na konkretne zadania, techniki rozwijające skuteczne czytanie ze zrozumieniem.

dr Karolina Kotorowicz-Jasińska

Trener:

dr Karolina Kotorowicz-Jasińska

Karolina Kotorowicz-Jasińska is a graduate from Maria Curie-Skłodowska University in Lublin and holds a PhD degree in applied linguistics. Her teaching practice began...

czytaj dalej

Certyfikat

Uczestnicy szkolenia będą mogli wygenerować certyfikat po jego zakończeniu.
W celu wygenerowania certyfikatu należy zalogować się na konto użytkownika.

Materiały dla uczestnika

Materiały będą dostępne dla uczestników szkolenia po jego zakończeniu.
W celu pobrania materiałów należy zalogować się na konto użytkownika.

  • wybór slajdów
  • dodatkowe ćwiczenia, wskazówki, porady, biblio- i webliografia
  • dostęp do nagrania webinarium

There is more to reading than…

  • Data: 24.05.2018 19:30 - 21:15
  • Trener: dr Karolina Kotorowicz-Jasińska
89.00 zł
Liczba miejsc: nieograniczona
Dodaj do koszyka

Trendy w metodyce, takie jak mediacja czy głębokie przetwarzanie, pokazują, że na czytanie ze zrozumieniem musimy spojrzeć nieco inaczej, niż dotychczas. Z przyjemnością podzielę się z Państwem technikami na zwiększenie zaangażowania uczniów w teksty, które czytają. Pokażę też, jak to zrobić w sposób nie wymagający dodatkowej pracy ze strony nauczyciela. Zapraszam!

dr Karolina Kotorowicz-Jasińska
trener

To szkolenie jeszcze nie ma recenzji

Bądź pierwszy i dodaj swoją recenzję dla tego szkolenia. Żeby dodać recenzję musisz być uczestnikiem szkolenia i być zalogowany na swoje konto.

Dodaj recenzję

Recenzje może wystawić tylko uczestnik szkolenia po zalogowaniu.

Inspirujemy, wspieramy, towarzyszymy w rozwoju

Wystarczy, że zarejestrujesz się w naszym serwisie a otrzymasz pełen dostęp do szkoleń Instytutu

zostań naszym klientem

Rejestracja trwa tylko 3 minuty.

Inspirujemy, wspieramy, towarzyszymy w rozwoju
Cookies

Ta strona używa plików Cookies

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies, w celu dostosowania się do Twoich preferencji oraz w celu zapewnienia Ci wygody podczas przeglądania strony www. Aby dowiedzieć sie więcej na temat cookies oraz w jaki sposób z nich korzystamy, kliknij tutaj.