Mindful approach to exam teaching

Jak mądrze i skutecznie przygotować ucznia do egzaminu

Szczegóły webinarium:

 
 
  • EGZAMINY JĘZYKOWE
  • REFLEKSYJNOŚĆ
  • UWAŻNOŚĆ
  • MINDFUL TEACHING/LEARNING
  • Data: 08.11.2018 19:30 - 21:10
  • Trener: dr Monika Cichmińska
  • Typ szkolenia: webinarium
  • Ścieżka: egzaminy
79.00 zł
Rejestracja zakończona

Szczegóły szkolenia:

Data szkolenia: 8 listopada (czwartek) w godzinach 19:30 – 21:10
Czas trwania: 90 minut + 10 minut przerwy
Typ szkolenia: webinarium
Język: angielski

Dla kogo jest szkolenie?

  • Nauczyciele j. angielskiego w klasach 4–8 szkoły podstawowej
  • Nauczyciele j. angielskiego w gimnazjum
  • Nauczyciele j. angielskiego w szkołach ponadgimnazjalnych
  • Lektorzy j. angielskiego w prywatnych szkołach językowych
  • Egzaminatorzy egzaminu ósmoklasisty
  • Egzaminatorzy maturalni

Opis szkolenia:

Każdy egzamin sprawia, że my, nauczyciele, czujemy się postawieni pod murem. Musimy bowiem sprostać wymogom nie tylko samego egzaminu, lecz także oczekiwaniom uczniów, nauczycieli, rodziców i dyrekcji szkoły. Naszą naturalną i niejako automatyczną reakcją na zbliżający się egzamin jest odwołanie się do rozwiązania, które wydaje nam się najbardziej skuteczne – wprowadzenia uczniów w tryb treningu, czy wręcz reżimu egzaminacyjnego.

Ale czy rzeczywiście takie przygotowanie jest skuteczne – w wielu nauczycielach, w tym we mnie, budzą się wątpliwości:

  • Czy i kiedy warto poddać się reżimowi testowania i treningu egzaminacyjnego?
  • Jak rozwijać sprawności językowe uczniów nie tylko pod kątem egzaminu?

Coraz więcej metodyków wskazuje na skuteczniejsze podejście w przygotowaniu do egzaminów. Jest ono oparte na refleksji oraz rzetelnej analizie umiejętności językowych i egzaminacyjnych uczniów, a następnie zastanowieniu się, jak te umiejętności rozwijać – bez konieczności automatycznego drylowania i treningu. Jeśli chcesz poznać taki właśnie mindful approach, zapraszam serdecznie na moje webinarium.

Czego nauczysz się na szkoleniu?

  • Dlaczego trening egzaminacyjny jest często nieskuteczny?
  • Czym różni się trening egzaminacyjny od uważnej praktyki?
  • Czym jest refleksyjność/uważność w nauczaniu (tzw. mindful teaching) i jak można stosować jej zasady w przygotowaniu do egzaminu?
  • Jakie są zasady konstruowania zadań egzaminacyjnych: jakie umiejętności i informacje są w nich testowane?
  • Jakich umiejętności "egzaminacyjnych" warto nauczać w klasie?
  • Co to są dystraktory i w jakich miejscach mogą się pojawić?
  • W jakie inne pułapki często wpadają uczniowie w trakcie egzaminów?
  • Jakich ważnych umiejętności można również nauczać, przygotowując uczniów do egzaminów?

Dlaczego warto?

Oczywistym jest fakt, że ćwiczenie zadań egzaminacyjnych jest koniecznością, ponieważ uczniowie muszą dobrze poznać typy zadań w danym egzaminie. Jestem jednak przekonana, że nie warto takiemu treningowi poświęcać zbyt wiele czasu. Zdecydowanie natomiast warto w sposób aktywny i zróżnicowany nauczać umiejętności, które uczniom będą potrzebne podczas egzaminu. Warto postawić na jakość nauczania: zrealizować mniej zadań egzaminacyjnych, ale zrobić to porządnie, z głębokim zrozumieniem i refleksją. Lepiej, by uczniowie wiedzieli, jakie kompetencje testuje dane zadanie i jakie może zawierać trudności, niż dawać uczniom kolejne arkusze do zaliczenia.

W trakcie webinarium pokażę, jakimi zasadami kierują się twórcy zadań egzaminacyjnych i w jakie typowe pułapki (celowo przez ich twórców konstruowane) wpadają uczniowie zdający egzaminy. Pokazane przeze mnie przykłady typów zadań będą się odnosić przede wszystkim do umiejętności czytania i słuchania oraz znajomości środków językowych.

Program szkolenia Pobierz jako pdf

19:30 – 20:15
2018-11-08
część 1 (45 minut)
dr Monika Cichmińska
20:15 – 20:25
2018-11-08
przerwa (10 minut)
20:25 – 21:10
2018-11-08
część 2 (45 minut)
dr Monika Cichmińska
dr Monika Cichmińska

Trener:

dr Monika Cichmińska

Monika Cichmińska has been teaching English for 20 years. After graduating from the University of Łódź, where she specialised in linguistics, she co-founded Progres...

czytaj dalej

Certyfikat

Uczestnicy szkolenia mogą wygenerować certyfikat po zalogowaniu.

Materiały dla uczestnika

Materiały są dostępne dla uczestników szkolenia po zalogowaniu.

  • wybór slajdów
  • dodatkowe ćwiczenia, wskazówki, porady, biblio- i webliografia
  • dostęp do nagrania webinarium

Mindful approach to exam teaching

  • Data: 08.11.2018 19:30 - 21:10
  • Trener: dr Monika Cichmińska
79.00 zł
Rejestracja zakończona

„Refleksyjność (mindfulness) to stan umysłu, w którym wychodzimy poza znane nam struktury znaczeniowe, otwieramy się na nowe informacje i zdajemy sobie sprawę z istnienia różnych perspektyw patrzenia na daną sytuację – oraz możliwości ich zmiany”.

dr Monika Cichmińska
trener

To szkolenie jeszcze nie ma recenzji

Bądź pierwszy i dodaj swoją recenzję dla tego szkolenia. Żeby dodać recenzję musisz być uczestnikiem szkolenia i być zalogowany na swoje konto.

Dodaj recenzję

Recenzję może wystawić tylko uczestnik szkolenia po zalogowaniu.

Inspirujemy, wspieramy, towarzyszymy w rozwoju

Wystarczy, że zarejestrujesz się w naszym serwisie a otrzymasz pełen dostęp do szkoleń Instytutu

zostań naszym klientem

Rejestracja trwa tylko 3 minuty.

Inspirujemy, wspieramy, towarzyszymy w rozwoju