Open your mind to open task

Co kryją zadania otwarte na egzaminie ósmoklasisty i jak przygotować uczniów do skutecznego ich rozwiązywania

Szczegóły webinarium:

 
 
  • EGZAMIN ÓSMOKLASISTY
  • STRATEGIE
  • POPRAWNOŚĆ JĘZYKOWA
  • Data: 15.11.2018 19:30 - 21:10
  • Trener: dr Małgorzata Krzemińska-Adamek
  • Typ szkolenia: webinarium
  • Ścieżka: egzaminy
79.00 zł
Rejestracja zakończona

Szczegóły szkolenia:

Data szkolenia: 15 listopada (czwartek) w godzinach 19:30 – 21:10
Czas trwania: 90 minut + 10 minut przerwy
Typ szkolenia: webinarium
Język: angielski

Dla kogo jest szkolenie?

  • Nauczyciele j. angielskiego w klasach 4-8 szkoły podstawowej
  • Lektorzy j. angielskiego w prywatnych szkołach językowych
  • Egzaminatorzy egzaminu ósmoklasisty

Opis szkolenia:

Włączenie zadań otwartych w formułę egzaminu ósmoklasisty wzbudziło spore emocje oraz wiele obaw wśród uczniów i nauczycieli. Jest to zupełnie zrozumiałe, ponieważ zadania otwarte pojawiają się na egzaminie jako nowość - zarówno w stosunku do starego egzaminu szóstoklasisty, jak i odbywającego się w tym roku szkolnym po raz ostatni egzaminu gimnazjalnego. Czy faktycznie jest się czego bać?

Z jednej strony, zdecydowanie tak! Wiele z zaprezentowanych przez CKE typów zadań otwartych to zadania obiektywnie trudne, które wymagają:

  • wysokiego poziomu poprawności językowej
  • umiejętności głębokiego przetwarzania tekstów
  • pracy na kilku tekstach jednocześnie.

Z drugiej strony pocieszający jest fakt, że „otwarte” nie zawsze musi oznaczać „trudne”. Istnieje bowiem wiele sposobów na opanowanie umiejętności rozwiązywania zadań otwartych i nim właśnie poświęcone będzie moje webinarium. Skupię się między innymi na:

  • analizie zadań otwartych zaprezentowanych w Informatorze o egzaminie ósmoklasisty i w przykładowym arkuszu egzaminacyjnym
  • technikach pracy nad poprawnością językową (nie tylko dlatego, że kładzie się na nią nacisk na egzaminie!)
  • technikach rozwijania umiejętności testowanych na egzaminie, które można wpleść w codzienne nauczanie, unikając rutyny rozwiązywania typowych zadań egzaminacyjnych.

Czego nauczysz się na szkoleniu?

  • Jak ocenić trudność zadania egzaminacyjnego i jak rozpoznać jej główne źródła.
  • Jakie strategie egzaminacyjne zaproponować uczniom dla różnych typów zadań otwartych.
  • Jak zapewnić harmonijny rozwój wszystkich sprawności językowych, a także gramatyki i słownictwa, pamiętając, że uczymy nie tylko „pod egzamin”.
  • Jak rozwijać umiejętności testowane w zadaniach otwartych, nie używając do tego typowych zadań egzaminacyjnych.
  • Jak skutecznie wykorzystać język wyprodukowany przez uczniów (learner output) w pracy nad poprawnością językową.

Dlaczego warto?

Pierwszy egzamin ósmoklasisty za kilka miesięcy! Warto już dziś postawić na skuteczne działanie nauczyciela w klasie wynikające przede wszystkim z właściwego zrozumienia samej formuły egzaminu, która oparta jest na sporej liczbie zadań otwartych. Przeprowadzone dotychczas testy diagnostyczne wskazują jasno, że to właśnie rozwiązywanie zadań otwartych przysparza uczniom najwięcej trudności (chociaż niektóre zadania zamknięte są równie wymagające).

Przygotowanie ósmoklasistów do rozwiązywania zadań otwartych powinno składać się z kilku elementów. Po pierwsze, ważna jest regularna praca z przykładowymi zadaniami, połączona z przekazaniem odpowiedniej informacji zwrotnej i omawianiem trudności. Ale to nie wszystko! Podczas egzaminu będzie się także liczyć obycie testowe (test wiseness) oraz właściwe użycie strategii egzaminacyjnych, ale przede wszystkim znajomość języka - jego poprawne receptywne i produktywne użycie. Jak to wszystko osiągnąć w tak krótkim czasie? Na to pytanie postaram się odpowiedzieć podczas mojego webinarium.

Program szkolenia Pobierz jako pdf

19:30 – 20:15
2018-11-15
część 1 (45 minut)
dr Małgorzata Krzemińska-Adamek
20:15 – 20:25
2018-11-15
przerwa (10 minut)
20:25 – 21:10
2018-11-15
część 2 (45 minut)
dr Małgorzata Krzemińska-Adamek
dr Małgorzata Krzemińska-Adamek

Trener:

dr Małgorzata Krzemińska-Adamek

Małgorzata Krzemińska-Adamek graduated from Maria Curie-Skłodowska University in Lublin, Poland, where she also obtained a PhD in Applied Linguistics. She is currently employed as Assistant Professor at the Department of English, MCSU...

czytaj dalej

Certyfikat

Uczestnicy szkolenia mogą wygenerować certyfikat po zalogowaniu.

Materiały dla uczestnika

Materiały są dostępne dla uczestników szkolenia po zalogowaniu.

  • wybór slajdów
  • dodatkowe ćwiczenia, wskazówki, porady, biblio- i webliografia
  • dostęp do nagrania webinarium

Open your mind to open task

  • Data: 15.11.2018 19:30 - 21:10
  • Trener: dr Małgorzata Krzemińska-Adamek
79.00 zł
Rejestracja zakończona

„Egzamin ósmoklasisty, tak jak każdy ważny sprawdzian, będzie miał bez wątpienia wpływ na wiedzę i motywację uczniów. Naszą rolą jako nauczycieli jest sprawić, by ten wpływ był pozytywny: by egzamin nie straszył – a motywował, by nie uczył bezmyślnego rozwiązywania zadań – a uczył myśleć i aktywizować wiedzę językową. To da się osiągnąć!”

dr Małgorzata Krzemińska-Adamek
trener

To szkolenie jeszcze nie ma recenzji

Bądź pierwszy i dodaj swoją recenzję dla tego szkolenia. Żeby dodać recenzję musisz być uczestnikiem szkolenia i być zalogowany na swoje konto.

Dodaj recenzję

Recenzję może wystawić tylko uczestnik szkolenia po zalogowaniu.

Inspirujemy, wspieramy, towarzyszymy w rozwoju

Wystarczy, że zarejestrujesz się w naszym serwisie a otrzymasz pełen dostęp do szkoleń Instytutu

zostań naszym klientem

Rejestracja trwa tylko 3 minuty.

Inspirujemy, wspieramy, towarzyszymy w rozwoju