(Nie)pokój w klasie

czyli jak budować pozytywne relacje na zajęciach języka obcego

Szczegóły webinarium:

 
 
  • metodyka
  • budowanie relacji
  • Data: 26.10.2017 19:30 - 21:10
  • Trener: dr Czesław Kiński
  • Trener: dr Jacek Łagun
  • Typ szkolenia: webinarium
69.00 zł
Rejestracja zakończona

Szczegóły szkolenia:

Data szkolenia: 26 października (czwartek) w godzinach 19:30 – 21:10
Czas trwania: 90 minut + 10 minut przerwy
Typ szkolenia: Webinarium
Język: polski

Dla kogo jest szkolenie?

  • Nauczyciele j. angielskiego w gimnazjum
  • Nauczyciele j. angielskiego w szkołach ponadgimnazjalnych
  • Lektorzy j. angielskiego w prywatnych szkołach językowych

Opis szkolenia:

Jak podkreślają specjaliści od rozmów o pracę, mamy tylko jedną szansę, by zrobić dobre pierwsze wrażenie. Naszym zdaniem, podobnie jest w klasie – gdy zaczynamy pracę z nową grupą, ale także gdy zaczynamy każde kolejne zajęcia. Jeśli chcemy dobrze skończyć (czytaj: osiągnąć nasze cele językowe i pedagogiczne), przede wszystkim powinniśmy dobrze zacząć. Pytanie tylko, jak konkretnie?! I o tym, między innymi, opowiemy podczas webinarium.

Będzie więc o budowaniu pozytywnej relacji z uczniem. Już od pierwszych zajęć i na każdej lekcji. Powiemy o wpływie tej relacji na efektywne kształcenie językowe i pozajęzykowe ucznia. Wspólnie przeanalizujemy różne rodzaje typowych zachowań nas samych, nauczycieli, w tym takie, które (zdaniem samych uczniów) pozytywnie wpływają na atmosferę w klasie, jak też takie, które mogą te relacje popsuć, czasem bezpowrotnie… Przyjrzymy się także kilku zachowaniom wrażliwym (i drażliwym!), czyli reakcjom, które uczniowie mogą odbierać zarówno pozytywnie, jak i negatywnie, w zależności od sytuacji.

Po co ta krytyczna analiza? Aby zobaczyć, jak można wyjść z utartych schematów zachowań i relacji, by budować konstruktywną komunikację w klasie językowej.

Wiemy, że temat jest bardzo kontrowersyjny, dlatego będziemy starali się odpowiadać na pojawiające się na gorąco pytania w trakcie całego webinarium. Na koniec rezerwujemy też czas na dodatkową rundę gorącej dyskusji!

Czego nauczysz się na szkoleniu?

  • Jak budować pozytywne relacje z nową grupą już od pierwszych zajęć
  • Jak wykorzystywać naturalnie pojawiające się w klasie językowej okazje do tworzenia atmosfery sprzyjającej uczeniu się
  • Jak udzielać czytelnej i przydatnej informacji zwrotnej w codziennych sytuacjach w klasie
  • Jak dokonywać bardziej kompleksowej oceny ucznia na koniec semestru i/lub roku szkolnego

Dlaczego warto?

Z najnowszych badań (Seligman, Hattie i inni) wynika bezsprzecznie, że bez odpowiedniej relacji nie ma skutecznego uczenia (się). Choć można by twierdzić, że jako językowcy nie jesteśmy bezpośrednio odpowiedzialni za poza-merytoryczne działania z grupą, jednak im bardziej wierzymy w uczenie języka jako narzędzia do komunikacji, tym większego znaczenia nabiera środowisko i atmosfera, w jakiej te umiejętności komunikacyjne miałyby się rozwijać.

Zatem, tak czy inaczej, nie uciekniemy od tego problemu, jeśli poważnie myślimy o efektach kształcenia językowego. Tym bardziej, że Nowa Podstawa Programowa kładzie wielki nacisk na całościowe kształtowanie ucznia, w tym rozwój jego „miękkich”, pozajęzykowych umiejętności. Te ostatnie trudno osiągnąć, gdy uczniowie źle się czują w grupie, nie współpracują i nie ufają nauczycielowi.

 

Program szkolenia Pobierz jako pdf

19:30 – 20:15
2017-10-26
część 1 (45 minut)
Czesław Kiński i dr Jacek Łagun
20:15 – 20:25
2017-10-26
przerwa (10 minut)
dr Czesław Kiński
20:25 – 21:10
2017-10-26
część 2 (45 minut)
Czesław Kiński i dr Jacek Łagun
dr Czesław Kiński

Trener:

dr Czesław Kiński

A graduate of the Teacher Training College in Olsztyn and the University of Gdańsk, Czesław is now an academic teacher at the University of Warmia and Mazury, holding a PhD...

czytaj dalej
dr Jacek Łagun

Trener:

dr Jacek Łagun

Jacek Łagun graduated from the Teacher Training College in Olsztyn in 1996 and acquired an MA from the University of Gdańsk in 2000. He has been teaching...

czytaj dalej

Certyfikat

Uczestnicy szkolenia mogą wygenerować certyfikat po zalogowaniu.

Materiały dla uczestnika

Materiały są dostępne dla uczestników szkolenia po zalogowaniu.

  • dodatkowe ćwiczenia, wskazówki, porady, biblio- i webliografia
  • wybór slajdów
  • dostęp do nagrania webinarium

(Nie)pokój w klasie

  • Data: 26.10.2017 19:30 - 21:10
  • Trener: dr Czesław Kiński
  • Trener: dr Jacek Łagun
69.00 zł
Rejestracja zakończona

Skuteczne nauczanie opiera się na właściwej relacji nauczyciela z uczniem. Dlatego podczas naszego webinarium chcielibyśmy pokazać, jak skutecznie budować ten fundament i sprawić, że klasa będzie miejscem przyjaznym uczniowi.

Czesław Kiński i dr Jacek Łagun
trenerzy

Ocena szkolenia:

5.00

Recenzje (3)

  • Małgorzata
    26.10.2017

    Webinarium przygotowane bardzo dobrze merytorycznie, z wieloma odnośnikami do dalszych poszukiwań, bardzo stymulujące i motywujące. Dzięki skutecznie zbudowanej relacji (mimo trudnego w sumie medium) atmosfera super! Panowie nie tylko mówią o tym, co i jak robić dobrze - oni po prostu to robią.

    Ocena: 5
  • Violetta
    27.10.2017

    Prowadzący utrzymali dobrą atmosferę przez całe webinarium. Demonstrowali to, o czym mówili; żartowali (także na swój temat); przedstawili kilka odnośników do badań naukowych (można samemu podrążyć). Dzięki takim spotkaniom nie wiem co to wypalenie zawodowe!

    Ocena: 5
  • Liliana
    05.11.2017

    Panowie Czesław i Jacek mają w sobie bardzo dużo dobrej energii i ciekawych spostrzeżeń n/t jak pozytywnie interpretować zachowania uczniów. W codzienności szkolnej jest to niekiedy dużym wyzwaniem dla nauczyciela.

    Ocena: 5

Dodaj recenzję

Recenzję może wystawić tylko uczestnik szkolenia po zalogowaniu.

Inspirujemy, wspieramy, towarzyszymy w rozwoju

Wystarczy, że zarejestrujesz się w naszym serwisie a otrzymasz pełen dostęp do szkoleń Instytutu

zostań naszym klientem

Rejestracja trwa tylko 3 minuty.

Inspirujemy, wspieramy, towarzyszymy w rozwoju