NAGRANIE Z E-KONFERENCJI
Konferencja metodyczna online
Roadmap to matura (Warszawa, 13.04.2019)
 
 
start 10:30

Podstawa Programowa 2018 vs. 2012 – pogłębiona analiza porównawcza

Nowa Podstawa Programowa dla szkół ponadpodstawowych zacznie obowiązywać już od 1 września 2019. Wejdzie do szkół w dość nietypowych okolicznościach, gdyż przez pierwsze trzy lata będzie funkcjonowała równolegle do jej poprzedniej wersji. Warto więc, jak najwcześniej dokonać analizy porównawczej treści obu dokumentów, aby jak najlepiej przygotować się, merytorycznie i pedagogicznie, do nowej sytuacji.

Celem sesji będzie przede wszystkim dogłębna analiza kluczowych zmian. Przyjrzymy się szczególnie uważnie zapisom, które wprowadzają nowe umiejętności językowe i w konsekwencji podnoszą poziom wymagań końcowych. więcej >>

Podpowiemy, jak te nowe, wyższe standardy osiągnięć wpłyną na kształt, poziom trudności i nowe typy zadań na egzaminie maturalnym 2023. Zastanowimy się też wspólnie, jak te wszystkie zmiany przełożą się na codzienną pracę w klasie. << mniej

start 11:00

Towards MATURA 2023 – the way UP

We are all aware that teenagers starting their 4-year-long journey in September 2019 are different from the students of 10 or 15 years ago. They have some new skills and competencies the previous generations did not, but they lack some skills, too – in particular, some of those stipulated in the new Core Curriculum. The big question is how to direct them along the way whose inevitable endpoint is the new Matura 2023. What particular micro-skills should we practise? What texts will we need to choose for our students to work on a deeper, more critical/analytical level? What activities should we focus on?

In this session I will argue that the only direction in this journey is UP, from lower-order to higher-order, more complex więcej >>

Thinking skills. These are necessary for the students to cope with new types of open exam tasks and the increased overall level of difficulty. Needless to add, none of this can happen without a consistent focus on developing grammatical and lexical competencies along the way. So, are you ready to join me in this journey? << mniej

Dlaczego warto?

ZROZUMIESZ:

  • nowe standardy osiągnięć ucznia
  • nowe wyzwania kognitywne
  • nowe umiejętności językowe wyższego rzędu

POZNASZ:

  • istotę zmian w Podstawie Programowej
  • przewidywany format Matury 2023
  • kluczowe strategie pracy w klasie

Trenerzy

dr Monika Cichmińska
Monika Cichmińska has been teaching English for 20 years. After graduating from the University of Łódź, where she  pecialised in linguistics, she co-founded Progres, a private language school in Łódź, where she taught at all levels and was the Director of Studies. In 1999 she finished her doctorate in linguistics and moved to Olsztyn, where she works at the University of Warmia and Mazury.
czytaj więcejczytaj mniej
dr Grzegorz Śpiewak
A graduate of University of Essex, UK (MA in Linguistics), and University of Warsaw (Ph.D in English & Linguistics). Teacher of English, consultant, project manager, teacher trainer, acclaimed conference speaker, author. Former academic lecturer and deputy director for English Teaching & CLIL at the Department of English of Warsaw University.
czytaj więcejczytaj mniej

Pliki do pobrania

  • Certyfikat uczestnictwa
    Pobierz
  • „Kompendium dla szkół średnich”
    Pobierz