Grammar and the brain

czyli jak mózg uczy się gramatyki (i do czego jest mu to potrzebne)?

Szczegóły webinarium:

 
 
  • metodyka
  • egzamin ósmoklasisty
  • matura
  • umiejętności językowe
  • Data: 22.02.2018 19:30 - 21:10
  • Trener: dr Monika Cichmińska
  • Typ szkolenia: webinarium
89.00 zł
Rejestracja zakończona

Szczegóły szkolenia:

Data szkolenia: 22 lutego (czwartek) w godzinach 19:30 – 21:10
Czas trwania: 90 minut + 10 minut przerwy
Typ szkolenia: webinarium
Język: angielski

Dla kogo jest szkolenie?

  • Nauczyciele j. angielskiego w klasach 4-8 szkoły podstawowej
  • Nauczyciele j. angielskiego w gimnazjum
  • Nauczyciele j. angielskiego w szkołach ponadgimnazjalnych
  • Lektorzy j. angielskiego w prywatnych szkołach językowych
  • Lektorzy j. angielskiego na wyższych uczelniach
  • Egzaminatorzy egzaminu ósmoklasisty
  • Egzaminatorzy maturalni

Opis szkolenia:

Czy wiesz na pewno …

  • co pomaga, a co przeszkadza w uczeniu się gramatyki języka obcego?
  • czym jest uczenie się reguł gramatycznych według najnowszych badań naukowych?
  • co lubi, a czego nie lubi uczyć się ludzki mózg (i czy w ogóle lubi się uczyć języków obcych)?

W nauczaniu języków obcych wyróżniamy cztery podstawowe umiejętności: słuchanie, czytanie, mówienie i pisanie. Żadna z tych umiejętności nie rozwinie się jednak bez znajomości gramatyki. Co to jednak znaczy, że uczeń „zna” gramatykę? Czy wystarczy „znać” reguły gramatyczne i wyjątki od nich? Oczywiście, że nie.

Znać gramatykę to znaczy komunikować się i rozumieć teksty pisane i mówione przy jej pomocy. Z licznych badań wiemy, że nie ma tu prostych dróg na skróty! Przyswojenia gramatyki języka obcego nie da się ani zastąpić, ani łatwo przyspieszyć. Nie istnieją cudowne pigułki gramatyczne – nie ma też co liczyć na atrakcyjne z wyglądu apki na tablet czy telefon! Co zatem w zamian? O tym właśnie jest moje intensywne, interaktywne webinarium.

Czego nauczysz się na szkoleniu?

  • Czy/jak/kiedy tłumaczyć reguły gramatyczne (i czy to jest w ogóle potrzebne)?
  • Jakie typy ćwiczeń naprawdę rozwijają kompetencję gramatyczną uczniów (a które tylko wypełniają czas na lekcji)?
  • Co to są cztery poziomy wiedzy według koncepcji Davida Kolba (i jak je wykorzystać, ucząc gramatyki przyjaźnie dla mózgu)?
  • Jak wykorzystać na lekcji zasadę „trzy razy P” (Personalizacja, świadoma Praktyka, Pogłębianie wiedzy)?
  • Jak projektować i pisać własne ćwiczenia gramatyczne (atrakcyjne, ale przede wszystkim skuteczne)?

Dlaczego warto?

Codzienna praktyka klasowa pokazuje, że często nasze wysiłki prowadzą na manowce - że kompetencja gramatyczna naszych uczniów nie rozwija się tak, jak mógłby na to wskazywać czas i wysiłek jej poświęcony. Warto więc przyjrzeć się badaniom naukowym, które pomogą nam zrozumieć, jak mózg przyswaja gramatykę języka obcego i zastanowić się, jak wyniki tych badań przełożyć na codzienną pracę w klasie. Oczywiście na wielu konkretnych przykładach ćwiczeń i zadań językowych, zarówno tradycyjnych, jak i nowatorskich.

Program szkolenia Pobierz jako pdf

19:30 – 20:15
2018-02-22
część 1 (45 minut)
dr Monika Cichmińska
20:15 – 20:25
2018-02-22
przerwa (10 minut)
dr Monika Cichmińska
20:25 – 21:10
2018-02-22
część 2 (45 minut)
dr Monika Cichmińska
dr Monika Cichmińska

Trener:

dr Monika Cichmińska

Monika Cichmińska has been teaching English for 20 years. After graduating from the University of Łódź, where she specialised in linguistics, she co-founded Progres...

czytaj dalej

Certyfikat

Uczestnicy szkolenia mogą wygenerować certyfikat po zalogowaniu.

Materiały dla uczestnika

Materiały są dostępne dla uczestników szkolenia po zalogowaniu.

  • wybór slajdów
  • dodatkowe ćwiczenia, wskazówki, porady, biblio- i webliografia
  • dostęp do nagrania webinarium

Grammar and the brain

  • Data: 22.02.2018 19:30 - 21:10
  • Trener: dr Monika Cichmińska
89.00 zł
Rejestracja zakończona

Uważam, że gramatyka jest fascynująca! Będę próbowała Państwa do tego przekonać, oraz pokazać, jak wykorzystywać materiały, z których korzystamy, by jeszcze skuteczniej i ciekawiej ćwiczyć gramatykę z uczniami.

dr Monika Cichmińska
trener

Ocena szkolenia:

4.67

Recenzje (9)

  • Patrycja
    19.10.2017

    Ciekawe i praktyczne pomysły do wykorzystania w klasie.

    Ocena: 5
  • Aleksandra
    20.10.2017

    bardzo przydatne

    Ocena: 5
  • Bogna
    16.11.2017

    Bardzo ciekawe

    Ocena: 5
  • Małgorzata
    27.11.2017

    Bardzo ciekawa część teoretyczna i bibliografia.

    Ocena: 5
  • Małgorzata
    22.02.2018

    Więcej bym chciała przykładów na level 2 i level 3. Wiele z podanych przykładów już znałam z innych szkoleń, wiele sama intuicyjnie stosowałam :) fajnie, że mam tu poparcie w teorii i słowach Pani dr, że to co robię jest właściwe. Trochę uszeregowało mi moją "intuicyjną" wiedzę. Dziękuję bardzo :)

    Ocena: 4
  • Magdalena
    22.02.2018

    Bardzo ciekawe i odświeżające :)

    Ocena: 5
  • Agnieszka
    23.02.2018

    praktyczne, interesujące :)

    Ocena: 5
  • Marzena
    27.02.2018

    Szkolenie bardziej przydatne dla mniej doświadczonych nauczycieli.

    Ocena: 3
  • Magda
    28.02.2018

    Rewelacyjne! Bardzo mi sie podobało.

    Ocena: 5

Dodaj recenzję

Recenzje może wystawić tylko uczestnik szkolenia po zalogowaniu.

Inspirujemy, wspieramy, towarzyszymy w rozwoju

Wystarczy, że zarejestrujesz się w naszym serwisie a otrzymasz pełen dostęp do szkoleń Instytutu

zostań naszym klientem

Rejestracja trwa tylko 3 minuty.

Inspirujemy, wspieramy, towarzyszymy w rozwoju
Cookies

Ta strona używa plików Cookies

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies, w celu dostosowania się do Twoich preferencji oraz w celu zapewnienia Ci wygody podczas przeglądania strony www. Aby dowiedzieć sie więcej na temat cookies oraz w jaki sposób z nich korzystamy, kliknij tutaj.