Grammar and the brain

czyli jak mózg uczy się gramatyki (i do czego jest mu to potrzebne)?

 
 
  • metodyka
  • egzamin ósmoklasisty
  • matura
  • umiejętności językowe
  • Data: 19.10.2017 19:30 - 21:10
  • Trener: dr Monika Cichmińska
69.00 zł
Rejestracja zakończona

Szczegóły szkolenia:

Data szkolenia: 19 października (czwartek) w godzinach 19:30 – 21:10
Czas trwania: 90 minut + 10 minut przerwy
Typ szkolenia: webinarium
Język: angielski

Dla kogo jest szkolenie?

  • Nauczyciele j. angielskiego w klasach 4-8 szkoły podstawowej
  • Nauczyciele j. angielskiego w gimnazjum
  • Nauczyciele j. angielskiego w szkołach ponadgimnazjalnych
  • Lektorzy j. angielskiego w prywatnych szkołach językowych
  • Lektorzy j. angielskiego na wyższych uczelniach
  • Egzaminatorzy egzaminu ósmoklasisty
  • Egzaminatorzy maturalni

Opis szkolenia:

Czy wiesz na pewno …

  • co pomaga, a co przeszkadza w uczeniu się gramatyki języka obcego?
  • czym jest uczenie się reguł gramatycznych według najnowszych badań naukowych?
  • co lubi, a czego nie lubi uczyć się ludzki mózg (i czy w ogóle lubi się uczyć języków obcych)?

W nauczaniu języków obcych wyróżniamy cztery podstawowe umiejętności: słuchanie, czytanie, mówienie i pisanie. Żadna z tych umiejętności nie rozwinie się jednak bez znajomości gramatyki. Co to jednak znaczy, że uczeń „zna” gramatykę? Czy wystarczy „znać” reguły gramatyczne i wyjątki od nich? Oczywiście, że nie.

Znać gramatykę to znaczy komunikować się i rozumieć teksty pisane i mówione przy jej pomocy. Z licznych badań wiemy, że nie ma tu prostych dróg na skróty! Przyswojenia gramatyki języka obcego nie da się ani zastąpić, ani łatwo przyspieszyć. Nie istnieją cudowne pigułki gramatyczne – nie ma też co liczyć na atrakcyjne z wyglądu apki na tablet czy telefon! Co zatem w zamian? O tym właśnie jest moje intensywne, interaktywne webinarium.

Czego nauczysz się na szkoleniu?

  • Czy/jak/kiedy tłumaczyć reguły gramatyczne (i czy to jest w ogóle potrzebne)?
  • Jakie typy ćwiczeń naprawdę rozwijają kompetencję gramatyczną uczniów (a które tylko wypełniają czas na lekcji)?
  • Co to są cztery poziomy wiedzy według koncepcji Davida Kolba (i jak je wykorzystać, ucząc gramatyki przyjaźnie dla mózgu)?
  • Jak wykorzystać na lekcji zasadę „trzy razy P” (Personalizacja, świadoma Praktyka, Pogłębianie wiedzy)?
  • Jak projektować i pisać własne ćwiczenia gramatyczne (atrakcyjne, ale przede wszystkim skuteczne)?

Dlaczego warto?

Codzienna praktyka klasowa pokazuje, że często nasze wysiłki prowadzą na manowce - że kompetencja gramatyczna naszych uczniów nie rozwija się tak, jak mógłby na to wskazywać czas i wysiłek jej poświęcony. Warto więc przyjrzeć się badaniom naukowym, które pomogą nam zrozumieć, jak mózg przyswaja gramatykę języka obcego i zastanowić się, jak wyniki tych badań przełożyć na codzienną pracę w klasie. Oczywiście na wielu konkretnych przykładach ćwiczeń i zadań językowych, zarówno tradycyjnych, jak i nowatorskich.

Program szkolenia Pobierz jako pdf

19:30 – 20:15
2017-10-19
część 1 (45 minut)
dr Monika Cichmińska
20:15 – 20:25
2017-10-19
przerwa (10 minut)
dr Monika Cichmińska
20:25 – 21:10
2017-10-19
część 2 (45 minut)
dr Monika Cichmińska
dr Monika Cichmińska

Trener:

dr Monika Cichmińska

Monika Cichmińska has been teaching English for 20 years. After graduating from the University of Łódź, where she specialised in linguistics, she co-founded Progres...

czytaj dalej

Certyfikat

Uczestnicy szkolenia mogą wygenerować certyfikat po zalogowaniu

Materiały dla uczestnika

Materiały są dostępne dla uczestników szkolenia po zalogowaniu.

  • wybór slajdów
  • dodatkowe ćwiczenia, wskazówki, porady, biblio- i webliografia
  • dostęp do nagrania webinarium

Grammar and the brain

  • Data: 19.10.2017 19:30 - 21:10
  • Trener: dr Monika Cichmińska
69.00 zł
Rejestracja zakończona

Uważam, że gramatyka jest fascynująca! Będę próbowała Państwa do tego przekonać, oraz pokazać, jak wykorzystywać materiały, z których korzystamy, by jeszcze skuteczniej i ciekawiej ćwiczyć gramatykę z uczniami.

dr Monika Cichmińska
trener

Ocena szkolenia:

5.00

Recenzje (2)

  • Patrycja
    19.10.2017

    Ciekawe i praktyczne pomysły do wykorzystania w klasie.

    Ocena: 5
  • Aleksandra
    20.10.2017

    bardzo przydatne

    Ocena: 5

Dodaj recenzję

Recenzje może wystawić tylko uczestnik szkolenia po zalogowaniu.

Inspirujemy, wspieramy, towarzyszymy w rozwoju

Wystarczy, że zarejestrujesz się w naszym serwisie a otrzymasz pełen dostęp do szkoleń Instytutu

zostań naszym klientem

Rejestracja trwa tylko 3 minuty.

Inspirujemy, wspieramy, towarzyszymy w rozwoju

newsletter dla anglistów

Zaproszenia na szkolenia, nowości wydawnicze, konkursy

Zgodnie z art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych informuję, iż administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Macmillan Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, Al. Jerozolimskie 146A. Dane osobowe (tj. adresy e-mail) zbierane są przez Macmillan Polska Sp. z o.o. wyłącznie w celu ich przetwarzania dla realizacji usługi „Newsletter”. Dane nie będą udostępniane odbiorcom danych w rozumieniu art. 7 pkt 6 ustawy o ochronie danych osobowych. Osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo dostępu do treści jej danych oraz możliwość ich poprawiania. Dane są podawane przez osoby, których dotyczą, dobrowolnie, niemniej bez ich podania nie jest możliwa realizacja usługi „Newsletter”.

Cookies

Ta strona używa plików Cookies

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies, w celu dostosowania się do Twoich preferencji oraz w celu zapewnienia Ci wygody podczas przeglądania strony www. Aby dowiedzieć sie więcej na temat cookies oraz w jaki sposób z nich korzystamy, kliknij tutaj.