Pronunciation: what (not) to stress?!

Jak uczyć wymowy, żeby pomóc uczniom skutecznie komunikować się po angielsku na całym globie

Szczegóły webinarium:

 
 
  • METODYKA NAUCZANIA
  • WYMOWA
  • komunikacja
  • motywacja
  • Data: 28.11.2018 19:30 - 21:10
  • Trener: dr Grzegorz Śpiewak
  • Typ szkolenia: webinarium
  • Ścieżka: metodyka
79.00 zł
Rejestracja zakończona

Szczegóły szkolenia:

Data szkolenia: 28 listopada (środa) w godzinach 19:30 – 21:10
Czas trwania: 90 minut + 10 minut przerwy
Typ szkolenia: webinarium
Język: angielski

Dla kogo jest szkolenie?

  • Nauczyciele języka angielskiego we wszystkich typach szkół

Opis szkolenia:

Jak mówią Anglicy: you cannot speak without pronouncing – by coś powiedzieć w języku obcym, trzeba to wymówić. Zatem nauczanie i uczenie się wymowy jest – a przynajmniej powinno być – podstawą rozwijania umiejętności mówienia w języku obcym. Ale na ogół nim nie jest, mimo że deklarowanym celem właściwie wszystkich nowoczesnych programów nauczania jest nauka skutecznej komunikacji, przede wszystkim w języku mówionym.

Skąd ten rozdźwięk ?! Spróbuję to wyjaśnić w moim webinarium. Przeanalizuję najczęstsze wymówki związane z uczeniem (się) wymowy. Pokażę, w oparciu o mnóstwo przykładów z mojego 25-letniego doświadczenia, że te wymówki biorą się głównie ze stereotypów dotyczących celów nauczania, kryteriów sukcesu, a także normy wymowy obowiązującej na przełomie drugiej i trzeciej dekady XXI wieku. Co najważniejsze, zaprezentuję autorski, kompleksowy program radykalnie innego podejścia do dydaktyki wymowy, który bazuje na atutach, a nie na niedostatkach i trudnościach, na jakie natrafiają Polacy uczący się angielskiego.

Czego nauczysz się na szkoleniu?

  • Jak nowocześnie rozumieć sukces w nauce języka angielskiego jako języka komunikacji globalnej?
  • Dlaczego Cambridge ESOL wycofał ocenę akcentu jako kryterium oceny w swoich egzaminach, w tym Proficiency?
  • Dlaczego polski dwujęzyczny nauczyciel jest lepszym modelem wymowy współczesnej angielszczyzny niż native speaker?
  • Jakiego akcentu powinniśmy uczyć w III dekadzie XXI wieku i dlaczego na pewno nie RP?
  • Na co konkretnie postawić w nowoczesnej nauce wymowy: czego uczyć, a czego nie?
  • Jak wcześnie powinniśmy rozpoczynać pracę nad wymową w programie nauczania?
  • Jak często powinniśmy pracować nad wymową – i czy potrzebujemy do tego dodatkowego czasu?

Dlaczego warto?

Bo, jak mówią Anglicy: you cannot speak without pronouncing – by coś powiedzieć w języku obcym, trzeba to wymówić. A gdy pytamy kogoś, czy zna angielski, nie pytamy, czy czyta, pisze lub słucha w tym języku, tylko oczywiście czy mówi po angielsku. Mówienie to synonim sukcesu, warto więc zastanowić się nad tym, jakie są kryteria tego sukcesu w świecie, gdy angielski stał się językiem komunikacji globalnej i posługują się nim na co dzień prawie dwa miliardy ludzi. Czy – i gdzie – wśród tych kryteriów są wymowa, akcent, płynność?

Wspólnie poszukamy odpowiedzi na te zasadnicze pytania i poszukamy sposobów na przywrócenie wymowie należnego miejsca w codziennej praktyce. Na co naprawdę warto postawić, gdzie szukać priorytetów, a czego zdecydowanie NIE robić...?

Program szkolenia Pobierz jako pdf

19:30 – 20:15
2018-11-28
część 1 (45 minut)
dr Grzegorz Śpiewak
20:15 – 20:25
2018-11-28
przerwa (10 minut)
20:25 – 21:10
2018-11-28
część 2 (45 minut)
dr Grzegorz Śpiewak
dr Grzegorz Śpiewak

Trener:

dr Grzegorz Śpiewak

A graduate of University of Essex, UK (MA in Linguistics), and University of Warsaw (Ph.D in English & Linguistics). Teacher of English, consultant, project manager, teacher...

czytaj dalej

Certyfikat

Uczestnicy szkolenia mogą wygenerować certyfikat po zalogowaniu.

Materiały dla uczestnika

Materiały są dostępne dla uczestników szkolenia po zalogowaniu.

  • dodatkowe ćwiczenia, wskazówki, porady, biblio- i webliografia
  • wybór slajdów
  • dostęp do nagrania webinarium

Pronunciation: what (not) to stress?!

  • Data: 28.11.2018 19:30 - 21:10
  • Trener: dr Grzegorz Śpiewak
79.00 zł
Rejestracja zakończona

"Benedict Cumberbatch, Helen Mirren, Judy Dench – uwielbiam ich słuchać, ale chcę pokazać, że nowoczesnych wzorców wymowy dla naszych uczniów powinniśmy szukać gdzie indziej. "

dr Grzegorz Śpiewak
trener

To szkolenie jeszcze nie ma recenzji

Bądź pierwszy i dodaj swoją recenzję dla tego szkolenia. Żeby dodać recenzję musisz być uczestnikiem szkolenia i być zalogowany na swoje konto.

Dodaj recenzję

Recenzję może wystawić tylko uczestnik szkolenia po zalogowaniu.

Inspirujemy, wspieramy, towarzyszymy w rozwoju

Wystarczy, że zarejestrujesz się w naszym serwisie a otrzymasz pełen dostęp do szkoleń Instytutu

zostań naszym klientem

Rejestracja trwa tylko 3 minuty.

Inspirujemy, wspieramy, towarzyszymy w rozwoju