Opis szkolenia:
Czy masz poczucie, że Twoi uczniowie mają poważne problemy ze zrozumieniem tekstów, których słuchają na lekcji angielskiego – ale nie wiesz, dlaczego?
Czy czujesz, że można by lepiej wykorzystać nagrania z podręcznika – ale skończyły już Ci się pomysły?
Czy chcesz wprowadzać w klasie nagrania autentyczne – ale nie wiesz do końca, co z nimi zrobić?
Jeżeli tak, to intensywne, interaktywne szkolenie jest właśnie dla Ciebie:
- rozłożę sprawność słuchania na czynniki pierwsze i wskażę prawdziwe źródła trudności uczniów,
- pokażę, jaki wpływ na rozumienie tekstu mają różne procesy towarzyszące słuchaniu (bottom-up vs. top-down),
- zaprezentuję czynniki ułatwiające rozumienie słuchanego tekstu (linguistic knowledge vs. background knowledge),
- wskażę elementy, które są niezbędne do przeprowadzenia efektywnej lekcji na słuchanie,
- zaprezentuję techniki rozwijania umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
- przedstawię liczne pomysły na zadania faktycznie rozwijające umiejętność słuchania i rozumienia tekstu.
Dlaczego warto?
Efektywne słuchanie to nieodłączna część codziennej komunikacji w każdym języku. Dlatego też słuchanie ze zrozumieniem jest kluczową umiejętnością rozwijaną na lekcjach języka obcego – i jedną z najtrudniejszych do opanowania przez uczniów.
Co więcej, rola słuchania w nowej podstawie programowej drastycznie wzrasta. Docelowy poziom trudności zadań sprawdzających rozumienie ze słuchu na egzaminie ósmoklasisty to aż B1! W dodatku będzie ono testowane w zupełnie nowy sposób – zarówno w zadaniach zamkniętych jak i w otwartych. Tylko dogłębne rozumienie słuchanego tekstu pozwoli uczniowi udzielić poprawnej odpowiedzi.