
25 sierpnia 2021
18.00 – 20.35
25 sierpnia 2021
18.00 – 20.35
Okresy wzmożonej niepewności, narażenia na krytykę, zmian i konieczności szybkiego adaptowania się do zmiennych warunków i wymogów, zużywają ogromną część naszej odporności psychicznej, motywacji i zdolności do mobilizowania się do wysiłku. Dlatego praca z uczniami, oparta na wpływie, przekazie wiedzy, inspirowaniu i motywowaniu, jest zawsze obciążona ryzykiem wypalenia zawodowego. Jak temu przeciwdziałać, zwłaszcza po długim okresie izolacji, która dodatkowo zwiększyła poziom stresu na wielu zachodzących na siebie polach: zawodowym, prywatnym, zdrowotnym, społecznym? Jak odbudować nauczycielskie zasoby psychiczne, żeby z nową energią stanąć przed uczniami we wrześniu?
Na progu kolejnego roku szkolnego szczególnie ważna jest samoświadomość i umiejętne zarządzanie własną energią, tak by starczyło jej na długi czas. W trakcie tej sesji przedstawię szereg przydatnych psychologicznych zasad i sposobów regulowania własnych zasobów koncentracji, motywacji i energii a następnie wykorzystywania ich w pracy z uczniami.
Psycholog i socjolog. Trener i coach. Wiedzę i doświadczenie zdobywała min. w University of South Carolina i Cornell University w USA. Jest certyfikowanym wykładowcą Harvard Business Review Polska (ICAN INSTITUTE). Od wielu lat realizuje projekty doradcze dla stałych klientów: programy głębokiej diagnozy kultury organizacyjnej, rozwoju przywództwa, umiejętności i kompetencji menedżerskich. Od wielu lat tworzy narzędzia rozwoju kompetencji liderskich.
Regularnie publikuje w Harvard Business Review, Marketing & More, ThinkTank i w miesięczniku Charaktery. Współpracuje jako ekspert z TVP, TVN, TVN24 oraz z portalem Onet.pl. Jest członkiem Stowarzyszenia Konsultantów i Trenerów Zarządzania MATRIK.
Osobom niezwiązanym z edukacją może się wydawać, że najmłodsze dzieci najmniej edukacyjnie ucierpiały w okresie pandemii COVID-19. Przedszkola pracowały tylko jakiś czas w trybie zdalnym, uczniowie i uczennice klas I-III szkoły podstawowej mieli krótsze przerwy w nauce stacjonarnej niż ich starsi koledzy. Jednak nauczycielskie historie z tego okresu wskazują, że to właśnie na wczesnych etapach najtrudniej było realizować naukę i wychowanie w formie zdalnej. Zarówno wyniki badań jak i opisywane przez psychologię prawidłowości rozwoju dziecka pozwalają wskazać, z jakimi trudnościami zmagali się najmłodsi, jakie to może mieć skutki w ich bliższej i dalszej przyszłości – i jak sobie radzić z tymi trudnymi problemami.
Podczas sesji zastanowimy się, jak pomóc dzieciom w dobrym powrocie do przedszkola lub szkoły od września. Co to znaczy dobry powrót? Jak wspierać najmłodszych uczniów? Po jakie rozwiązania sięgać? Odpowiedzi na te pytania będą bardzo praktyczne, a udział w sesji wzbogaci Państwa warsztat pedagogiczny, inspirując ich do szczególnego zadbania o grupę uczniów w pierwszych dniach nowego roku szkolnego.
Pedagożka, pracuje na stanowisku profesora w Pracowni Pedagogiki Szkolnej na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Autorka, współautorka i współredaktorka kilku książek o szkole (np. S. Jaskulska, Ocena zachowania w doświadczeniach gimnazjalistów, S. Jaskulska, Rytuał przejścia. Młodzież szkolna na progu edukacyjnym, M. Dudzikowa, S. Jaskulska (red.), Twierdza. Szkoła w metaforze militarnej. Co w zamian?) i kilkudziesięciu innych tekstów. Członkini Uniwersyteckiego Ośrodka Koordynacyjno-Programowego Kształcenia Nauczycieli. Zastępczyni redaktor naczelnej „Rocznika Pedagogicznego”. Honorowa Ambasadorka oddolnej ogólnopolskiej inicjatywy edukacyjnej Rok Relacji w Edukacji. Pasjonatka dramy edukacyjnej. Mama Szymona i Bartosza.
fb: https://www.facebook.com/sylwia.jaskulska.spotkania.edukacyjne/
academia: https://amu.academia.edu/SylwiaJaskulska
youtube: https://www.youtube.com/channel/UC8JWxoTeuPLIYLfeeSwjJwQ
Bardzo liczne badania i analizy, przeprowadzone w okresie pandemii, pokazują dobitnie, jak duże szkody wywołała przymusowa izolacja. Pojawiło się też mnóstwo sugestii, jak pracować z nastolatkami po powrocie do nauki stacjonarnej. Problem w tym, że jednoczesne wdrożenie tych wszystkich zaleceń wydaje się niemożliwe – po prostu nie starczyłoby na to czasu w klasie, a przecież trzeba równolegle rozpocząć dydaktykę przedmiotową. Potrzeba nam zatem pogłębionej refleksji o tym, co jest rzeczywiście najważniejsze, ale także co jest możliwe do zrobienia – i oczywiście, jak te kluczowe działania przeprowadzić z uczniami w pierwszych dniach i tygodniach roku szkolnego.
Właśnie tego będzie dotyczyć ta sesja. Skoncentrujemy się na tym, co konkretnie możemy zrobić z nastoletnimi uczniami w klasach 4-8 i w szkole ponadpodstawowej. Zajmiemy się głównie kwestią obecnego (póki co nieobowiązkowego) wykorzystania technologii oraz kwestią budowania (a czasami odbudowywania) relacji nauczyciel-uczeń i relacji rówieśniczych.
Pedagog specjalny, prof. Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (Zakład Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych). Uczestnik i koordynator ok. 60 krajowych i międzynarodowych projektów badawczych. Autor licznych publikacji. Trener w obszarze komunikowania i trudnych zachowań oraz ekspert w zakresie edukacji medialnej. Zainteresowania badawcze związane z zagadnieniami: agresji elektronicznej, nowych mediów, komunikacji w szkole, promocji zdrowia, cyberprzemocy wśród młodzieży
Autor książki „Nauczyciele-uczniowie – dwa spojrzenia na dyscyplinę w klasie” oraz pierwszej monografii na rynku polskim dotyczącej agresji elektronicznej „Agresja elektroniczna wśród dzieci i młodzieży” (GWP, Sopot 2011). Więcej o trenerze na www.jacekpyzalski.pl.
Na naszej stronie wykorzystujemy pliki cookie do prawidłowego działania strony, aby oferować funkcje społecznościowe, analizować ruch na stronie i prowadzić działania marketingowe.
Prosimy o zaakceptowanie plików cookie związanych z wydajnością usług, serwisami społecznościowymi i treściami reklamowymi. Pliki cookie powiązane z serwisami społecznościowymi i treściami reklamowymi należące do osób trzecich umożliwiają korzystanie z funkcji społecznościowych i wyświetlanie spersonalizowanych treści reklamowych. Aby uzyskać więcej informacji lub dostosować ustawienia, kliknij przycisk „Więcej informacji”. Więcej informacji o plikach cookie i przetwarzaniu danych osobowych można znaleźć w Polityce prywatności i plików cookie. Czy akceptujesz te pliki cookie i związane z nimi przetwarzanie danych osobowych?