E-konferencja 10 kwietnia (środa)

w ramach cyklu szkoleń dla nauczycieli szkół średnich

18:00 Writing Begins with a Single Sentence.
From Micro- to Macro-writing for Extended Matura
Więcej

Writing for extended matura is a complex skill – and so is teaching it. In order to deal with advanced tasks successfully, students need to master a whole range of linguistic resources, as well as thinking and planning skills. This can be challenging and even daunting, particularly if we flood students with writing tasks, which seem overwhelming, or even impossible to accomplish. However, it can also be rewarding, if done properly.

In this webinar, I’ll argue that we need to do it strategically, starting with micro-writing, i.e. getting students to write their first sentence – quite literally. Then moving on, gradually, to expanding a simple sentence into a complex one. And subsequently to writing paragraphs, and eventually planning and writing whole essays. I will share some tried-and-tested strategies on how to do this both in and outside the classroom, how to give writing feedback which matters, and how to instill confidence for tackling more advanced writing tasks, such as those at the extended matura.

Dr Monika Cichmińska

Dr Monika Cichmińska – uczy języka angielskiego od ponad 30 lat. W 1999 roku obroniła doktorat z lingwistyki i przeprowadziła się do Olsztyna, gdzie pracuje na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim. Pracuje także w prywatnej szkole językowej English Perfect. Lubi łączyć teorię (lingwistyka, psychologia i neurobiologia) z praktyką (nauczanie języka angielskiego na wszystkich poziomach). Szczególnie interesuje ją nauczanie, a raczej odkrywanie gramatyki i motywacji (zarówno uczniów, jak i nauczycieli). Jest autorką wielu cenionych materiałów dydaktycznych dla szkół średnich m.in. serii New Matura Practice. W wolnym czasie lubi czytać, uczyć się nowych rzeczy, chodzić do kina lub oglądać seriale.

19:10 Matura ustna? – challenge accepted!
Więcej

Jak pokazują reakcje moich licealistów, perspektywa znalezienia się oko w oko z maturalną komisją egzaminacyjną budzi w nich lęk i niepewność. Z rozmów z nauczycielami czy z ich komentarzy pod postami w koordynowanej przeze mnie grupie „Matura z języka angielskiego”, wnioskuję, że i my sami mamy różne wątpliwości i zastanawiamy się, w jaki konkretny i sensowny sposób możemy wesprzeć naszych uczniów w podjęciu egzaminacyjnego wyzwania.

To właśnie z tych dywagacji narodził się pomysł na tę praktyczną sesję :) Na początek spróbujemy wspólnie ustalić, z czym maturzyści mają „na ustnym” największe problemy – czy są to głównie niedostatki językowe, czy raczej niska odporność na stres? Następnie zastanowimy się, na co zwrócić szczególną uwagę przy wprowadzaniu i ćwiczeniu każdego zadania egzaminacyjnego, dlaczego i jak robić mock exams oraz jak podnieść uczniów (i siebie!) na duchu, bazując na uczniowsko-nauczycielskich zasobach.

Katarzyna Gala

Katarzyna Gala – doświadczony nauczyciel, metodyk i lektor współpracujący z łódzkimi szkołami językowymi, trener wydawnictwa Macmillan, egzaminator i weryfikator OKE, tutor oraz etnolog. Aktualnie studiuje psychologię. Absolwentka Akademii Metodyka PASE i Akademii Young Learners PASE. Praktyk programu Dam Radę! i Jestem z Ciebie Dumny! Praktyk Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach. Trener TUS. Obecnie pracuje jako nauczyciel języka angielskiego w liceum ogólnokształcącym w Łodzi oraz współpracuje ze szkołami językowymi i ośrodkami szkoleniowymi w charakterze metodyka. Jest autorem wielu artykułów w prasie branżowej. Interesuje się metodyką nauczania języków obcych, psychologią, neurolingwistyką i różnicami kulturowymi.

Zarejestruj się

Nagrania, materiały, certyfikaty

Obejrzyj nagrania z poprzednich konferencji cyklu i pobierz materiały konferencyjne.

Poznaj nasze nowości wydawnicze