Nagrania, materiały, certyfikaty
Obejrzyj nagrania z e-konferencji i pobierz materiały konferencyjne.
Obejrzyj nagrania z e-konferencji i pobierz materiały konferencyjne.
Prezentacja nowości wydawniczych i odpowiedzi na pytania nauczycieli
Katarzyna Lepacka, Radosław ŁosiewiczPrezentacja nowości wydawniczych i odpowiedzi na pytania nauczycieli
Dorota Wysz, Grzegorz GębalaKażdy nauczyciel doskonale zna to uczucie, kiedy na początku zajęć dzieci podekscytowane wbiegają do sali i przekrzykując się opowiadają nam o tym, co im się przydarzyło. Chcą pochwalić się swoimi nowymi odkryciami, pokazać swoje rzeźby z plasteliny, czy zdjęcie nowego zwierzaka, albo wyjaśnić, dlaczego są smutni. Nie ma wątpliwości co do tego, że dzieciaki mają zapał do mówienia - ale co i jak zrobić, żeby wyrażały go po angielsku?
W trakcie tej praktycznej sesji podzielę się mnóstwem sprawdzonych pomysłów na to, żeby dziecko także w języku obcym potrafiło komunikować się spontanicznie i z dużą dozą pewności siebie. Pokażę liczne zadania, dzięki którym mali uczniowie poznają język angielski w wielu kontekstach, przez co uczą się posługiwać utrwalonymi zwrotami w nowych sytuacjach. Wspólnie przekonamy się, że niezależnie od poziomu umiejętności, każdy uczeń jest w stanie po angielsku reagować, prosić o pomoc, czy wyrażać swoje zdanie. Raz na zawsze udowodnimy, że – jak obiecuje mój tytuł sesji – all kids can speak!
With every new generation of students coming to our classrooms, we adjust our methods of teaching, look for new ways of reaching the young minds and experiment with novel techniques of motivating our learners. But, how is this new ‘Generation Alpha’ actually different from the previous ones in terms of their learning needs, patterns and difficulties? Consequently, what are the most effective and engaging activities that these new 4th graders will best respond to? And how can we help them grow mentally, emotionally and socially while teaching English in grade 4 and beyond?
In my hands-on session I will discuss the practical outcomes of the research on the educational needs of Generation Alpha. I will also present a great variety of tried and tested classroom activities, to practise vocabulary, grammar and language skills, which are guaranteed to make your students focused, engaged and comfortable in the classroom, all with a view to making language education right for our 4th graders.
Przedstawię Wam pewnego bohatera. Bohatera, którego cechą jest zapominanie: o urodzinach kolegi, zamknięciu drzwi, gotowaniu zupy, założeniu skarpetek, kupieniu chleba, a nawet swojego imienia. Ma na imię Mr Forgetful (bohater jednej z moich ulubionych serii książek dla dzieci). Ten bohater może być symbolem niejednego ucznia w Waszej klasie, prawda? Czy można mu pomóc – przynajmniej jeśli chodzi o naukę języka obcego?
Ja głęboko wierzę, że all kids can remember. Trzeba im jednak pokazać, jak? Potrafią zapamiętać słówka z lekcji, kiedy powtarzają je poprzez gry logiczne, czy planszowe. Potrafią zapamiętać piosenkę, kiedy wesprze się ją sekwencją obrazków. Potrafią zapamiętać struktury gramatyczne, kiedy utrwalą je w ciekawych historyjkach. I w końcu, potrafią zapamiętać frazy komunikacyjne, kiedy użyją do dialogu własnoręcznie wykonany projekt. Czy teraz Wasz uczeń będzie nazywał się Mr Remember? Koniecznie przyjdźcie na moją sesję, aby się tego dowiedzieć.
As ten year olds enter grade 4, they leave the safety of lower primary years and have to face a lot of challenges and new responsibilities. Several new teachers, several separate subjects, several sets of requirements. On top of that, they don’t know much about how to organize their study process or how to develop successful learning strategies. Can we, as their English teachers, do anything to help out, make the transition less stressful, and the learning process more effective?
I firmly believe we can, as long as we take into account our students’ real developmental capabilities and limitations. And adjust our teaching strategies and materials to memory capabilities, attention span, and motor skills of 10 year olds (rather than 11- or 12-year olds). We will talk about the amount of scaffolding and assistance our students require – at the start of grade 4 and in subsequent weeks, months and years. While the final destination – graduating from grade eight – may seem a difficult and faraway goal now, I am going to show that we are going to get there. Together.
Ile dzieci w klasie, tyle osobowości, talentów i potrzeb. Jak pomóc jednym rozwinąć skrzydła, a inne wesprzeć, by zrobiły kolejny krok, choćby całkiem jeszcze nieduży? Jak organizować zajęcia językowe tak, by wszyscy mali uczniowie poczuli się zauważeni, ważni i mieli poczucie sukcesu, każdy na własną miarę?
Rozwiązanie, którym chcę się podzielić w tej sesji, to unikalna koncepcja konstruowania i przeprowadzania zadań językowych w naprawdę elastyczny sposób. W swojej prezentacji pokażę różne przykłady zadań, które można wykonać na trzech poziomach trudności, tak aby jak najlepiej dostosować wymagania do potrzeb i możliwości konkretnej grupy oraz poszczególnych dzieci. Przykładowe zadania pochodzą z serii Kids Can, której myślą przewodnią jest, by dać każdemu dziecku wiarę we własne możliwości językowe i szansę na sukces.
We have always known that learners change with every passing year. But it’s only recently that we’ve learned a lot more – and in a lot more detail – about how these developmental changes impact on what they can and cannot (yet) do. This new research matters even more now that a totally new generation of learners is about to enter grade 4 – with their post-pandemic emotions, their modern interests, needs, and motivations. All of this gives us great hints about what (not) to do with these 4th graders, to really help them learn a lot better. Would you like to know the why and especially the how?
If so, come along too this highly informative and highly practical session. I’ll show you which activity types you should focus on – and which ones or save for (much) later with your 4th graders, or else you’ll risk ruining their great potential. This will give you lots of practical hints for how to introduce, revise and consolidate language material, in grade 4 as well as in years to come.
Pierwszy etap edukacyjny to czas, w którym – zdaniem autorów podstawy programowej – nauka języka angielskiego powinna wykraczać poza samo nauczanie słówek i struktur językowych i przede wszystkim wspomagać ogólny rozwój językowy dziecka. A zatem ważne jest przede wszystkim poszerzanie zakresu umiejętności poznawczych związanych z przyswajaniem i nauką języka obcego. Do takich sprawności należą:
Jak to wszystko osiągnąć z Twoimi uczniami? Na to pytanie odpowie dr Anna Parr-Modrzejewska podczas swojej sesji, w której pokaże:
a wszystko to dbając również o indywidualny rozwój każdego ucznia, zarówno tego, któremu nauka przychodzi bardzo łatwo, jak i tego, któremu trzeba czasem pomóc w osiągnięciu celu.
Rola pedagoga nie sprowadza się dziś jedynie do nauczania. Mimo, że nauczyciele/nauczycielki chcieliby się skupić przede wszystkim na dobrym i rzetelnym przekazaniu wiedzy i wsparciu w kształtowaniu umiejętności, są poddawani presji z różnych stron (rodzice, organizacje, ustawodawcy, instytucje okołoedukacyjne itp.) i stają wobec trudnych sytuacji, wymagających dodatkowych umiejętności: negocjowania, rozstrzygania, zarządzania swoimi emocjami, równoważenia racji, czyli tego co jest związane z efektywnością działania nauczycielki/nauczyciela, z relacjami, czyli kontekstem ludzi zaangażowanych w proces uczenia się ucznia. Dlatego też, podczas wystąpienia chciałabym przedstawić pomocne wskazówki dotyczące tego:
Od dawna wiemy, że dziecko zmienia się z roku na rok fizycznie, emocjonalnie i intelektualnie. Ale jak konkretnie? I co to właściwie oznacza dla naszej pracy jako językowców? Dzięki unikalnej, autorskiej analizie psychologiczno-pedagogicznej uczniów w wieku 10-14 lat, przeprowadzonej przez ekspertów wydawnictwa Macmillan, wiemy bardzo dokładnie, czego powinniśmy oczekiwać od ucznia starszych klas szkoły podstawowej w każdym kolejnym roku. A także które typy ćwiczeń i zadań językowych mają szansę zadziałać już w klasie IV, a które lepiej odłożyć na później, by nie przyniosły więcej szkody niż pożytku. Czy chciał(a)byś też się tego dowiedzieć?
Jeśli tak, zapraszamy na wyjątkową sesję z jedną z autorek tej pogłębionej analizy. Barbara Skrok pokaże między innymi, jak z roku na rok dynamicznie zmienia się pamięć, myślenie, postrzeganie i uwaga Twoich uczniów. I jak z tego możesz skorzystać Ty, dobierając odpowiednie materiały, a następnie planując i przeprowadzając fantastyczne, skuteczne i angażujące lekcje języka w klasie IV i kolejnych.
Na naszej stronie wykorzystujemy pliki cookie do prawidłowego działania strony, aby oferować funkcje społecznościowe, analizować ruch na stronie i prowadzić działania marketingowe.
Prosimy o zaakceptowanie plików cookie związanych z wydajnością usług, serwisami społecznościowymi i treściami reklamowymi. Pliki cookie powiązane z serwisami społecznościowymi i treściami reklamowymi należące do osób trzecich umożliwiają korzystanie z funkcji społecznościowych i wyświetlanie spersonalizowanych treści reklamowych. Aby uzyskać więcej informacji lub dostosować ustawienia, kliknij przycisk „Więcej informacji”. Więcej informacji o plikach cookie i przetwarzaniu danych osobowych można znaleźć w Polityce prywatności i plików cookie. Czy akceptujesz te pliki cookie i związane z nimi przetwarzanie danych osobowych?