Macmillan Diagnostic Tools
Przeglądasz sekcję pomocy dla Macmillan Diagnostic Tools (narzędzia diagnozy).
Wybierz interesujące Cię pytanie z listy poniżej:
- Rejestracja użytkownika i logowanie
- Kody dostępu do testów
- Grupy i uczniowie
- Arkusze testów
- Wpisywanie wyników i uzyskiwanie raportów
-
Rejestracja użytkownika i logowanie
Jak zarejestrować się w Systemie Diagnostycznym?
Aby zarejestrować się w Systemie Diagnostycznym, należy wejść na stronę diagnoza.macmillan.pl i kliknąć przycisk „Rejestracja”. W formularzu rejestracji należy wpisać adres e-mail, imię, nazwisko oraz hasło, które będzie potrzebne do logowania. Po zaakceptowaniu regulaminu, należy kliknąć „Zarejestruj się”.
Na adres e-mailowy podany podczas rejestracji zostanie wysłana wiadomość z linkiem aktywacyjnym. Należy w niego kliknąć lub skopiować go w pasek adresu przeglądarki internetowej.
Otwarta zostanie nowa strona z potwierdzeniem dokonania rejestracji.
Prosimy zawsze sprawdzać, czy wiadomość z linkiem aktywacyjnym nie została przekierowana do folderu Spam w skrzynce pocztowej. Na niektórych portalach pocztowych (np. onet, o2, wp lub gmail) w skrzynkach odbiorczych są dodatkowe filtry/zakładki/segregatory (zależnie od portalu). Prosimy zawsze sprawdzać wszystkie z nich – wiadomości wysyłane przez wydawnictwo Macmillan są w nich umieszczane automatycznie.
Nie otrzymałem wiadomości z linkiem aktywacyjnym. Co zrobić?
Jeśli nie otrzymałeś wiadomości z linkiem aktywacyjnym, należy sprawdzić, czy nie została ona przekierowana do folderu Spam w skrzynce pocztowej. Na niektórych portalach pocztowych (np. onet, o2, wp lub gmail) w skrzynkach odbiorczych są dodatkowe filtry/zakładki/segregatory (zależnie od portalu). Prosimy zawsze sprawdzać wszystkie z nich – wiadomości wysyłane przez wydawnictwo Macmillan są w nich umieszczane automatycznie.
Jak zalogować się do Systemu Diagnostycznego?
Aby zalogować się do Systemu Diagnostycznego, należy wejść na stronę diagnoza.macmillan.pl i wpisać login oraz hasło podane podczas rejestracji. Loginem jest adres e-mail podany podczas rejestracji.
Nie pamiętam hasła. Co zrobić?
Po wejściu na stronę diagnoza.macmillan.pl należy kliknąć na przycisk „Nie pamiętam hasła”. W nowym oknie, trzeba wpisać adres e-mail podany podczas rejestracji. Na ten adres zostanie wysłana wiadomość z linkiem umożliwiającym zmianę hasła. Należy w niego kliknąć lub skopiować go w pasek adresu przeglądarki internetowej. Na nowej stronie będzie można ustawić nowe hasło.
Prosimy zawsze sprawdzać, czy wiadomość z linkiem umożliwiającym zmianę hasła nie została przekierowana do folderu Spam w skrzynce pocztowej. Na niektórych portalach pocztowych (np. onet, o2, wp lub gmail) w skrzynkach odbiorczych są dodatkowe filtry/zakładki/segregatory (zależnie od portalu). Prosimy zawsze sprawdzać wszystkie z nich – wiadomości wysyłane przez wydawnictwo Macmillan są w nich umieszczane automatycznie.
Jak zmienić hasło?
Po zalogowaniu się do Systemu Diagnostycznego, kliknij na przycisk „Zalogowany” w prawym górnym rogu strony. Na rozwiniętej liście kliknij „Zmień hasło”. W nowym oknie wpisz dotychczasowe hasło oraz nowe hasło, a następnie kliknij „Zmień hasło”. Zobaczysz potwierdzenie zmiany hasła.
-
Kody dostępu do testów
Jak aktywować kod dostępu?
Aby aktywować kod aktywacyjny, należy najpierw zarejestrować się w Systemie Diagnostycznym na stronie diagnoza.macmillan.pl. Po zarejestrowaniu nowego użytkownika i zalogowaniu się, należy kliknąć w zakładkę „Kody aktywacyjne” i wpisać kod w sektorze edukacyjnym, w którym uczysz i do którego jest kod. Każdy kod jest przyporządkowany do jednego sektora edukacyjnego i zadziała tylko w danym sektorze. Należy wpisywać je uważnie, zwłaszcza w przypadku posiadania więcej niż jednego kodu.
Kod aktywacyjny umożliwia dostęp do testów i materiałów naprawczych. Bez aktywacji kodu możliwe jest tylko założenie grup uczniów.
Jak uzyskać dostęp do testów?
Aby uzyskać dostęp do testów, należy posiadać kod aktywacyjny. Można go pobrać z serwisu www.staffroom.pl
Jak długo trwa dostęp do testów?
Dostęp do testów trwa od momentu aktywowania kodu aż do końca roku szkolnego, czyli do końca sierpnia.
Kiedy mogę aktywować kod?
Kod można aktywować w dowolnym momencie w czasie trwania roku szkolnego.
-
Grupy i uczniowie
Jak założyć nową grupę?
Po zalogowaniu do Systemu Diagnostycznego, kliknij w przycisk „Dodaj nową grupę”. Następnie wyszukaj szkołę w dostępnej w systemie bazie szkół. Wpisz także nazwę grupy oraz wybierz etap edukacyjny. W oknie po prawej stronie („Lista uczniów”) wpisz imiona i nazwiska uczniów, którzy będą w danej grupie. Możesz wkleić listę uczniów skopiowaną z dokumentu Word lub arkusza Excel. Imiona i nazwiska uczniów powinny być w kolumnie, jedno pod drugim. Na końcu kliknij „Zapisz”.
Jeśli na liście nie znajdziesz swojej szkoły, kliknij na „Dodaj nową”. Wpisz niezbędne dane: nazwę szkoły, jej adres i kod pocztowy, województwo i powiat, a na końcu nazwę i etap edukacyjny. Potem wpisz imiona i nazwiska uczniów, a na końcu kliknij „Zapisz”.
Aby zrezygnować z tworzenia grupy, kliknij „Anuluj”.
Jak dodać ucznia do grupy?
Kliknij na grupę, do której chcesz dodać ucznia. Poniżej pojawi się lista z uczniami, którzy już do danej grupy należą. Do końcu tej listy jest czerwony przycisk „Dodaj nowego ucznia”. Po kliknięciu w niego, pojawi się pole edycji, w które należy wpisać imię i nazwisko nowego ucznia. Po opuszczeniu pola edycji, uczeń zostanie dodany do grupy.
Czy mogę usunąć ucznia z grupy? Jak to zrobić?
Aby usunąć ucznia z grupy, po najechaniu na pole z imieniem i nazwiskiem ucznia, należy kliknąć przycisk „Usuń” w prawym rogu. Zaraz po kliknięciu przycisku „Usuń”, będziesz miał możliwość cofnąć usunięcie i przywrócić ucznia do grupy. Jeśli usunąłeś ucznia przez pomyłkę, kliknij „Przywróć”. Jeśli masz pewność, że chcesz usunąć ucznia z grupy, odczekaj chwilę, a za parę sekund dany uczeń zniknie z danej grupy. Usunięcie ucznia jest równoznaczne z usunięciem wszystkich jego wyników i raportów.
Czy mogę usunąć grupę? Jak to zrobić?
Aby usunąć całą grupę, po najechaniu na pole z jej nazwą, należy kliknąć przycisk „Usuń” w prawym rogu. Zaraz po kliknięciu przycisku „Usuń” będziesz miał możliwość cofnąć usunięcie. Jeśli usunąłeś grupę przez pomyłkę, kliknij „Przywróć”. Jeśli masz pewność, że chcesz usunąć grupę, odczekaj chwilę, a za parę sekund cała grupa zniknie. Usunięcie grupy jest równoznaczne z usunięciem wszystkich uczniów z danej grupy, a także ich wyników i raportów.
-
Arkusze testów
Jak pobrać arkusze do testów?
Dostęp do arkuszy możliwy jest dopiero po aktywowaniu kodu w danym sektorze edukacyjnym. Aby pobrać arkusze, należy zalogować się do Systemu Diagnostycznego, kliknąć w zakładkę „Testy”, a następnie wybrać sektor i klasę na liście po lewej stronie.
Pod nazwą testu należy kliknąć na pomarańczowy przycisk „Arkusze”. Rozwinie się wtedy krótka lista wyboru – pobrać można oddzielnie arkusze dla grupy A, oddzielnie dla grupy B lub „Wszystko”, czyli arkusze do obu grup razem.
Po kliknięciu na wybraną grupę, w oknie przeglądarki otworzy się okienko z pytaniem, czy chcesz otworzyć plik PDF z arkuszem lub czy chcesz zapisać go na dysku komputera. Plik otworzy się w domyślnym programie obsługującym pliki w formacie PDF (np. Adobe Reader). Zapisany plik znajdzie się w domyślnie ustawionym folderze, w którym zapisywane są pliki pobierane z Internetu, zazwyczaj jest to folder „Pobrane”.
Arkusze do obu grup razem są skompresowane do folderu ZIP. Po pobraniu folder należy rozpakować (wyodrębnić pliki), aby uzyskać dostęp do plików PDF. Pliki można wyodrębnić za pomocą narzędzi systemowych systemu Windows. Na pliku ZIP należy kliknąć prawym przyciskiem myszy i na liście wybrać opcję „Wyodrębnij wszystkie”. Następnie należy wybrać lokalizację, w której zapiszą się wyodrębnione pliki i kliknąć „Wyodrębnij”.
Plik ZIP można też rozpakować za pomocą programów dostępnych w Internecie, np. WinRAR, WinZip lub 7-Zip.
Jak pobrać nagrania do testów?
Dostęp do nagrań możliwy jest dopiero po aktywowaniu kodu w danym sektorze edukacyjnym. Aby pobrać nagrania, należy zalogować się do Systemu Diagnostycznego, kliknąć w zakładkę „Testy”, a następnie wybrać sektor i klasę na liście po lewej stronie.
Pod nazwą testu należy kliknąć na pomarańczowy przycisk „MP3”. Rozwinie się wtedy krótka lista wyboru – pobrać można oddzielnie nagrania dla grupy A, oddzielnie dla grupy B lub „Wszystko”, czyli nagrania do obu grup razem. Po kliknięciu na wybrane pliki, w oknie przeglądarki otworzy się okienko z pytaniem, czy chcesz otworzyć pliki czy zapisać je na dysku komputera.
Nagrania są skompresowane do folderu ZIP. Po pobraniu folder należy rozpakować (wyodrębnić pliki), aby uzyskać dostęp do plików MP3. Pliki można wyodrębnić za pomocą narzędzi systemowych systemu Windows. Na pliku ZIP należy kliknąć prawym przyciskiem myszy i na liście wybrać opcję „Wyodrębnij wszystkie”. Następnie należy wybrać lokalizację, w której zapiszą się wyodrębnione pliki i kliknąć „Wyodrębnij”.
Plik ZIP można też rozpakować za pomocą programów dostępnych w Internecie, np. WinRAR, WinZip lub 7-Zip.
Jak otworzyć plik ZIP?
Po pobraniu folder należy rozpakować (wyodrębnić pliki), aby uzyskać dostęp do plików PDF lub nagrań MP3. Pliki można wyodrębnić za pomocą narzędzi systemowych systemu Windows. Na pliku ZIP należy kliknąć prawym przyciskiem myszy i na liście wybrać opcję „Wyodrębnij wszystkie”. Następnie należy wybrać lokalizację, w której zapiszą się wyodrębnione pliki i kliknąć „Wyodrębnij”.
Plik ZIP można też rozpakować za pomocą programów dostępnych w Internecie, np. WinRAR, WinZip lub 7-Zip.
Jak długo dostępne są arkusze testów?
Arkusze można pobierać od momentu aktywowania kodu aż do końca roku szkolnego, czyli do końca sierpnia.
Gdzie znajdę odpowiedzi do testów?
Odpowiedzi znajdują się w oddzielnych plikach w formacie PDF. Można je pobrać dokładnie w ten sam sposób jak arkusze do testów.
Aby pobrać odpowiedzi, pod nazwą testu należy kliknąć na pomarańczowy przycisk „Klucze”. Rozwinie się wtedy krótka lista wyboru – pobrać można oddzielnie odpowiedzi dla grupy A, oddzielnie dla grupy B lub „Wszystko”, czyli odpowiedzi do obu grup razem.
Po kliknięciu na wybraną grupę, w oknie przeglądarki otworzy się okienko z pytaniem, czy chcesz otworzyć plik PDF z odpowiedziami lub czy chcesz zapisać go na dysku komputera. Plik otworzy się w domyślnym programie obsługującym pliki w formacie PDF (np. Adobe Reader). Zapisany plik znajdzie się w domyślnie ustawionym folderze, w którym zapisywane są pliki pobierane z Internetu, zazwyczaj jest to folder „Pobrane”.
Odpowiedzi do obu grup razem są skompresowane do folderu ZIP. Po pobraniu folder należy rozpakować (wyodrębnić pliki), aby uzyskać dostęp do plików PDF. Pliki można wyodrębnić za pomocą narzędzi systemowych systemu Windows. Na pliku ZIP należy kliknąć prawym przyciskiem myszy i na liście wybrać opcję „Wyodrębnij wszystkie”. Następnie należy wybrać lokalizację, w której zapiszą się wyodrębnione pliki i kliknąć „Wyodrębnij”.
Plik ZIP można też rozpakować za pomocą programów dostępnych w Internecie, np. WinRAR, WinZip lub 7-Zip.
Gdzie znajdę skrypty do nagrań?
Skrypty do nagrań znajdują się w plikach PDF z odpowiedziami. Do zadań w grupach A i B nagrania są takie same.
Gdzie znajdę rekomendacje podręczników?
Rekomendacje podręczników znajdują się w plikach z odpowiedziami do testów na początek klas 1 w gimnazjum oraz w szkołach ponadgimnazjalnych
-
Wpisywanie wyników i uzyskiwanie raportów
Jak i kiedy wpisać wyniki?
Od września 2015 wpisywanie wyników jest możliwe w każdym momencie roku szkolnego. Aby było to możliwe, konieczne było ustawienie przez nas wstecznych dat (27.08.2013). Prosimy nie sugerować się nimi przy wpisywaniu wyników. Zmiana ta umożliwia również uzupełnianie wyników z testów przeprowadzonych w poprzednim roku szkolnym.
Aby móc wpisywać wyniki, niezbędne jest najpierw założenie grup uczniów.
Po założeniu grupy, w zakładce „Testy” należy znaleźć test, który został przeprowadzony i do którego mają być wprowadzone wyniki. Pod testem należy kliknąć na ikonę „Wyniki”. Rozwinie się wtedy lista założonych wcześniej grup. Należy wybrać poszukiwaną grupę i kliknąć w jej nazwę. Pojawią się wtedy pola z imionami i nazwiskami uczniów z danej grupy. Dla każdego ucznia trzeba zaznaczyć grupę testu, którą pisał i odpowiedź, której udzielił na teście klikając w odpowiednią literę, pole „Prawda/Fałsz”, „Tak/Nie” itd.
Po wpisaniu wszystkich wyników danego ucznia, przy jego nazwisku powinien pojawić się symbol zielonego ptaszka. Jeśli przy nazwisku ucznia widoczny jest czerwony krzyżyk, oznacza to, że nie zostały wprowadzone wszystkie jego wyniki.
Jeśli w grupie brakuje wyników jakiegoś ucznia, to dla tej grupy nie zostanie przygotowany raport.
Uczeń nie pisał testu. Co zrobić?
Jeśli uczeń nie pisał testu, to przy wpisywaniu wyników, przy jego nazwisku należy kliknąć na pole „Nie pisał”.
Uczeń nie udzielił żadnej odpowiedzi. Co zrobić?
Jeśli uczeń nie udzielił żadnej odpowiedzi w zadaniu, to w polu zaznaczania wyników należy kliknąć na kreseczkę „-”.
Odpowiedź ucznia jest nieczytelna. Co zrobić?
Jeśli odpowiedź ucznia jest nieczytelna, to w polu zaznaczania wyników należy kliknąć na znak zapytania „?”.
Ikona „WYNIKI” jest aktywna, ale nie mogę wpisać wyników.
Aby móc wpisywać wyniki, niezbędne jest najpierw założenie grup uczniów. Dopóki nie są założone grupy, wpisywanie wyników nie jest możliwe, mimo iż ikona „Wyniki” jest aktywna.
Po założeniu grupy, w zakładce „Testy” należy znaleźć test, który został przeprowadzony i do którego mają być wprowadzone wyniki. Pod testem należy kliknąć na ikonę „Wyniki”. Rozwinie się wtedy lista założonych wcześniej grup. Należy wybrać poszukiwaną grupę i kliknąć w jej nazwę. Pojawią się wtedy pola z imionami i nazwiskami uczniów z danej grupy. Dla każdego ucznia trzeba zaznaczyć grupę testu, którą pisał i odpowiedź, której udzielił na teście klikając w odpowiednią literę, pole „Prawda/Fałsz”, „Tak/Nie” itd.
Kiedy będą dostępne raporty?
Od września 2015 wyniki przeliczane są przez noc, a raporty powinny być dostępne następnego dnia po wpisaniu wyników. Aby było to możliwe, konieczne było ustawienie przez nas wstecznych dat (27.08.2013). Prosimy nie sugerować się nimi przy wpisywaniu wyników i oczekiwaniu na raporty. Jeśli mimo wpisania wyników, raporty nie są widoczne, należy sprawdzić, czy w danej grupie wpisane są wszystkie wyniki. Jeśli w grupie brakuje choć jednego rezultatu, raporty nie wygenerują się.
Wszystkie wyniki są wpisane, ale nie mam raportu. Dlaczego?
Raporty nie generują się, jeśli w danej grupie brakuje wyników. Jeśli ikona „Raporty” nie jest aktywna mimo że wyniki były wpisywane, oznacza to, że w każdej grupie brakuje jakiegoś wyniku. Należy zatem sprawdzić, czy przy nazwisku każdego ucznia jest zielony ptaszek. Jeśli zamiast zielonego ptaszka jest czerwony krzyżyk, oznacza to, że jakiś wynik nie został wprowadzony i należy te dane uzupełnić. Jeśli uczeń nie pisał testu, to należy zaznaczyć opcję „Nie pisał”. Jeśli nie udzielił odpowiedzi – należy zaznaczyć kreseczkę „-”.
Dla niektórych grup brakuje mi raportów. Dlaczego?
Raporty nie generują się, jeśli w grupie brakuje wyników. Jeśli dla niektórych grup brakuje raportów, to oznacza to, że w tych grupach nie zostały wprowadzone wszystkie wyniki. Należy zatem sprawdzić, czy przy nazwisku każdego ucznia w grupie jest zielony ptaszek. Jeśli zamiast zielonego ptaszka jest czerwony krzyżyk, oznacza to, że jakiś wynik nie został wprowadzony. Jeśli uczeń nie pisał testu, to należy zaznaczyć opcję „Nie pisał”. Jeśli nie udzielił odpowiedzi – należy zaznaczyć kreseczkę „-”.