To err is human

Jak reagować na błędy językowe i udzielać wartościowej informacji zwrotnej

Szczegóły webinarium:

 
 
  • OCENIANIE
  • INFORMACJA ZWROTNA
  • POPRAWNOŚĆ JĘZYKOWA
  • motywacja
  • Data: 29.11.2018 19:30 - 21:10
  • Trener: dr Karolina Kotorowicz-Jasińska
  • Typ szkolenia: webinarium
  • Ścieżka: metodyka
79.00 zł
Rejestracja zakończona

Szczegóły szkolenia:

Data szkolenia: 29 listopada (czwartek) w godzinach 19:30 – 21:10
Czas trwania: 90 minut + 10 minut przerwy
Typ szkolenia: webinarium
Język: angielski

Dla kogo jest szkolenie?

  • Nauczyciele j. angielskiego w klasach 4–8 szkoły podstawowej
  • Nauczyciele j. angielskiego w gimnazjum
  • Nauczyciele j. angielskiego w szkołach ponadgimnazjalnych
  • Lektorzy j. angielskiego w prywatnych szkołach językowych
  • Lektorzy j. angielskiego na wyższych uczelniach

Opis szkolenia:

Jeśli chcesz dowiedzieć się, w jaki sposób

  • reagować na błędy językowe uczniów, aby jeszcze lepiej rozwijać ich kompetencje językowe
  • stworzyć w klasie atmosferę sprzyjającą doskonaleniu poprawności językowej i jednocześnie taką, w której uczniowie nie boją się podejmować wyzwań
  • sprawić, aby uczniowie z chęcią tworzyli własne wypowiedzi

zapraszam na moje webinarium, w którym zaprezentuję:

  • rodzaje i źródła błędów językowych
  • różnorodne techniki poprawiania błędów uczniowskich
  • czynniki decydujące o tym, kiedy błędy należy poprawiać, a kiedy można je ignorować
  • sposoby przeciwdziałania fosylizacji, czyli zapobiegania utrwalaniu złych nawyków językowych.

Czego nauczysz się na szkoleniu?

  • Jakie są przyczyny powstawania błędów.
  • Które sposoby reagowania na błędy wspomagają rozwój językowy ucznia.
  • Jakie są rodzaje oceniania i jak mądrze aplikować je w klasie.
  • Jak przekazać uczniom informację zwrotną.
  • Kiedy informacja zwrotna jest naprawdę wartościowa (ang. valuable feedback).
  • Jak poprawiać prace pisemne uczniów.
  • Czym jest zjawisko fosylizacji błędów językowych i jak mu zapobiegać.
  • Które elementy oceniania kształtującego są najbardziej efektywne.

Dlaczego warto?

Ocenianie wypowiedzi uczniów to jedna z najtrudniejszych umiejętności w pracy nauczyciela języków obcych. Jest to umiejętność o tyle ważna, że sposób, w jaki reagujemy na błędy uczniowskie, ma ogromny wpływ na rozwój kompetencji językowych.

Już sama ilość przypadków, w których poprawiamy błędy, ma ogromne znaczenie. Z jednej strony, zbyt dużo poprawek może łatwo zniechęcić ucznia do podejmowania prób spontanicznej komunikacji i zahamować jego rozwój językowy; z drugiej, jeżeli pozwolimy na zbyt dużą swobodę, uczniowie nie będą przykładać wagi do poprawności językowej, która wydaje się mieć coraz większe znaczenie na egzaminach zewnętrznych! 

Jak zatem osiągnąć złoty środek? Najlepiej zacząć od zapoznania się z czynnikami, które wpływają na decyzję – „poprawiać czy nie poprawiać”. Warto też poznać różne techniki oceniania wypowiedzi uczniów. I choć sama świadomość tego, że na błędy można reagować na wiele sposobów, oczywiście nie sprawi, że nasza informacja zwrotna będzie od razu idealna, ale to z pewnością dobry początek!

Program szkolenia Pobierz jako pdf

19:30 – 20:15
2018-11-29
część 1 (45 minut)
dr Karolina Kotorowicz-Jasińska

Niektóre błędy uczniów są po prostu irytujące, na przykład brak końcówki -s w trzeciej osobie liczby pojedynczej czasu Present Simple. Czy to oznacza, że należy zwalczać ten błąd za każdym razem, kiedy uczeń go popełni? Czy może ten akurat błąd warto „odpuścić”? Na tę decyzje wpływa wiele czynników, które każdy nauczyciel powinien poznać.

20:15 – 20:25
2018-11-29
przerwa (10 minut)
20:25 – 21:10
2018-11-29
część 2 (45 minut)
dr Karolina Kotorowicz-Jasińska
dr Karolina Kotorowicz-Jasińska

Trener:

dr Karolina Kotorowicz-Jasińska

Karolina Kotorowicz-Jasińska is a graduate from Maria Curie-Skłodowska University in Lublin and holds a PhD degree in applied linguistics. Her teaching practice began...

czytaj dalej

Certyfikat

Uczestnicy szkolenia mogą wygenerować certyfikat po zalogowaniu.

Materiały dla uczestnika

Materiały są dostępne dla uczestników szkolenia po zalogowaniu.

  • wybór slajdów
  • dodatkowe ćwiczenia, wskazówki, porady, biblio- i webliografia
  • dostęp do nagrania webinarium

To err is human

  • Data: 29.11.2018 19:30 - 21:10
  • Trener: dr Karolina Kotorowicz-Jasińska
79.00 zł
Rejestracja zakończona

Niektóre błędy uczniów są po prostu irytujące, na przykład brak końcówki -s w trzeciej osobie liczby pojedynczej czasu Present Simple. Czy to oznacza, że należy zwalczać ten błąd za każdym razem, kiedy uczeń go popełni? Czy może ten akurat błąd warto „odpuścić”?

dr Karolina Kotorowicz-Jasińska
trener

Ocena szkolenia:

5.00

Recenzje (1)

  • Anetta
    29.11.2018

    Super webinarium, Pani Karolina poprowadziła je w formie interaktywnej, co pomogło lepiej zrozumieć problematykę. Temat ważny przedstawiony w bardzo przystępny sposób.

    Ocena: 5

Dodaj recenzję

Recenzję może wystawić tylko uczestnik szkolenia po zalogowaniu.

Inspirujemy, wspieramy, towarzyszymy w rozwoju

Wystarczy, że zarejestrujesz się w naszym serwisie a otrzymasz pełen dostęp do szkoleń Instytutu

zostań naszym klientem

Rejestracja trwa tylko 3 minuty.

Inspirujemy, wspieramy, towarzyszymy w rozwoju