Nie masz konta? Zarejestruj się

Pobierz bezpłatny materiał:
Insights into Challenges of Distance Teaching & Learning.
Top Tips for the ELT Classroom

W trakcie pandemii przeprowadziliśmy badanie, w którym wzięli udział nauczyciele języka angielskiego i koordynatorzy z wielu różnych instytucji w czterech krajach (Polsce, Brazylii, Meksyku i Hiszpanii). Badanie to ujawniło wiele wspólnych wyzwań, przed jakimi niespodziewanie stanęli nauczyciele i uczniowie w związku z pandemią.

Zaloguj się i pobierz bezpłatne opracowanie zawierające kluczowe ustalenia wynikające z badania oraz praktyczne wskazówki dotyczące rozwiązywania wspólnych wyzwań, przed jakimi stają nauczyciele i uczniowie.

Nie masz konta? Zarejestruj się

W 2020 r. pandemia Covid-19 spowodowała, że wielu nauczycieli i uczniów na całym świecie rozpoczęło edukację w trybie zdalnym. W większości przypadków przejście na naukę online odbywało się nagle i bez środków, wsparcia i przygotowania, jakimi dysponują instytucje i praktycy z rozwiniętą wcześniej infrastrukturą i doświadczeniem w nauczaniu zdalnym lub hybrydowym.

W trakcie pandemii przeprowadziliśmy badanie, w którym wzięli udział nauczyciele języka angielskiego i koordynatorzy z wielu różnych instytucji. Badanie to ujawniło wiele wspólnych wyzwań, przed jakimi niespodziewanie stanęli nauczyciele i uczniowie w związku z pandemią, pomimo istotnych różnic w innych aspektach życia. Uczestnicy badania byli ankietowani dwukrotnie w roku szkolnym: na przełomie listopada i grudnia 2020 r., a następnie po trzech miesiącach na przełomie lutego i marca 2021 r., w celu ustalenia, jak nauczyciele i uczniowie adaptują się do bieżących wyzwań oraz, jakie trudności napotykają w ich pokonywaniu.

W naszym opracowaniu znajdą Państwo kluczowe ustalenia wynikające z badania, a także oraz praktyczne wskazówki dotyczące rozwiązywania wspólnych wyzwań, przed jakimi stają zarówno nauczyciele, jak i uczniowie.

CZYTAJ WIĘCEJ

O autorce

Laura Patsko jest Konsultantką ds. Językowych i Nauczania z doświadczeniem jako nauczyciel, szkoleniowiec i badaczka. Specjalizuje się w edukacji nauczycieli, tworzeniu zasad skutecznego nauczania osób dorosłych oraz doskonaleniu wymowy i umiejętności słuchania w języku angielskim na potrzeby komunikacji międzynarodowej. Jest również autorką i współautorką książek, rozdziałów i artykułów poświęconych tym zagadnieniom.

Dołącz do naszych grup dyskusyjnychna portalu Facebook!

Wymieniaj się wiedzą i doświadczeniem z tysiącami nauczycieli języka angielskiego w Polsce.