Hearing or real listening?

czyli jak sensownie i skutecznie uczyć słuchania.

Szczegóły webinarium:

 
 
  • metodyka
  • egzamin ósmoklasisty
  • matura
  • umiejętności językowe
  • Data: 16.11.2017 19:30 - 21:10
  • Trener: dr Karolina Kotorowicz-Jasińska
79.00 zł
Rejestracja zakończona

Szczegóły szkolenia:

Data szkolenia: 16 listopada (czwartek) w godzinach 19:30 – 21:10
Czas trwania: 90 minut + 10 minut przerwy
Typ szkolenia: webinarium
Język: angielski

Dla kogo jest szkolenie?

  • Nauczyciele j. angielskiego w klasach 4-8 szkoły podstawowej
  • Nauczyciele j. angielskiego w gimnazjum
  • Nauczyciele j. angielskiego w szkołach ponadgimnazjalnych
  • Lektorzy j. angielskiego w prywatnych szkołach językowych
  • Egzaminatorzy egzaminu ósmoklasisty
  • Egzaminatorzy maturalni

Opis szkolenia:

Czy masz poczucie, że Twoi uczniowie mają poważne problemy ze zrozumieniem tekstów, których słuchają na lekcji angielskiego – ale nie wiesz, dlaczego?

Czy czujesz, że można by lepiej wykorzystać nagrania z podręcznika – ale skończyły już Ci się pomysły?

Czy chcesz wprowadzać w klasie nagrania autentyczne – ale nie wiesz do końca, co z nimi zrobić?

Jeżeli tak, to intensywne, interaktywne szkolenie jest właśnie dla Ciebie:

  • rozłożę sprawność słuchania na czynniki pierwsze i wskażę prawdziwe źródła trudności uczniów,
  • pokażę, jaki wpływ na rozumienie tekstu mają różne procesy towarzyszące słuchaniu (bottom-up vs. top-down),
  • zaprezentuję czynniki ułatwiające rozumienie słuchanego tekstu (linguistic knowledge vs. background knowledge),
  • wskażę elementy, które są niezbędne do przeprowadzenia efektywnej lekcji na słuchanie,
  • zaprezentuję techniki rozwijania umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
  • przedstawię liczne pomysły na zadania faktycznie rozwijające umiejętność słuchania i rozumienia tekstu.

Czego nauczysz się na szkoleniu?

  • Jak przeprowadzić idealną lekcję na słuchanie
  • Na których etapach lekcji najlepiej wprowadzać zadania na słuchanie
  • Które ćwiczenia językowe najlepiej sprawdzają się jako pre-, while- i post-listening practice
  • Jak określić poziom językowy autentycznego nagrania i dobrać do niego właściwe zadania na słuchanie
  • Jak nie pomylić uczenia rozumienia ze słuchu z testowaniem umiejętności słuchania
  • Kiedy zatrzymywanie nagrania i przetwarzanie tekstu małymi fragmentami ma sens
  • Jaki cel ma użycie obrazków i ilustracji towarzyszących zadaniom na rozumienie ze słuchu

Dlaczego warto?

Efektywne słuchanie to nieodłączna część codziennej komunikacji w każdym języku. Dlatego też słuchanie ze zrozumieniem jest kluczową umiejętnością rozwijaną na lekcjach języka obcego – i jedną z najtrudniejszych do opanowania przez uczniów.

Co więcej, rola słuchania w nowej podstawie programowej drastycznie wzrasta. Docelowy poziom trudności zadań sprawdzających rozumienie ze słuchu na egzaminie ósmoklasisty to aż B1! W dodatku będzie ono testowane w zupełnie nowy sposób – zarówno w zadaniach zamkniętych jak i w otwartych. Tylko dogłębne rozumienie słuchanego tekstu pozwoli uczniowi udzielić poprawnej odpowiedzi.

Program szkolenia Pobierz jako pdf

19:30 – 20:15
2017-10-12
część 1 (45 minut)
dr Karolina Kotorowicz-Jasińska
20:15 – 20:25
2017-10-12
przerwa (10 minut)
dr Karolina Kotorowicz-Jasińska
20:25 – 21:10
2017-10-12
część 2 (45 minut)
dr Karolina Kotorowicz-Jasińska
dr Karolina Kotorowicz-Jasińska

Trener:

dr Karolina Kotorowicz-Jasińska

Karolina Kotorowicz-Jasińska is a graduate from Maria Curie-Skłodowska University in Lublin and holds a PhD degree in applied linguistics. Her teaching practice began...

czytaj dalej

Certyfikat

Uczestnicy szkolenia mogą wygenerować certyfikat po zalogowaniu

Materiały dla uczestnika

Materiały są dostępne dla uczestników szkolenia po zalogowaniu.

  • dostęp do nagrania webinarium
  • dodatkowe ćwiczenia, wskazówki, porady, biblio- i webliografia
  • wybór slajdów

Hearing or real listening?

  • Data: 16.11.2017 19:30 - 21:10
  • Trener: dr Karolina Kotorowicz-Jasińska
79.00 zł
Rejestracja zakończona

Od wielu lat zajmuję się badaniem procesu rozumienia ze słuchu i cieszę się, że podczas webinarium podzielę się z Państwem wiedzą i spostrzeżeniami z klasy. Pokażę, jak pomóc uczniom lepiej zrozumieć teksty oraz jak tworzyć swoje własne, wartościowe zadania na rozumienie ze słuchu.

dr Karolina Kotorowicz-Jasińska
trener

To szkolenie jeszcze nie ma recenzji

Bądź pierwszy i dodaj swoją recenzję dla tego szkolenia. Żeby dodać recenzję musisz być uczestnikiem szkolenia i być zalogowany na swoje konto.

Dodaj recenzję

Recenzje może wystawić tylko uczestnik szkolenia po zalogowaniu.

Inspirujemy, wspieramy, towarzyszymy w rozwoju

Wystarczy, że zarejestrujesz się w naszym serwisie a otrzymasz pełen dostęp do szkoleń Instytutu

zostań naszym klientem

Rejestracja trwa tylko 3 minuty.

Inspirujemy, wspieramy, towarzyszymy w rozwoju

newsletter dla anglistów

Zaproszenia na szkolenia, nowości wydawnicze, konkursy

Zgodnie z art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych informuję, iż administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Macmillan Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, Al. Jerozolimskie 146A. Dane osobowe (tj. adresy e-mail) zbierane są przez Macmillan Polska Sp. z o.o. wyłącznie w celu ich przetwarzania dla realizacji usługi „Newsletter”. Dane nie będą udostępniane odbiorcom danych w rozumieniu art. 7 pkt 6 ustawy o ochronie danych osobowych. Osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo dostępu do treści jej danych oraz możliwość ich poprawiania. Dane są podawane przez osoby, których dotyczą, dobrowolnie, niemniej bez ich podania nie jest możliwa realizacja usługi „Newsletter”.

Cookies

Ta strona używa plików Cookies

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies, w celu dostosowania się do Twoich preferencji oraz w celu zapewnienia Ci wygody podczas przeglądania strony www. Aby dowiedzieć sie więcej na temat cookies oraz w jaki sposób z nich korzystamy, kliknij tutaj.