Hearing or real listening?

czyli jak sensownie i skutecznie uczyć słuchania.

Szczegóły webinarium:

 
 
  • metodyka
  • egzamin ósmoklasisty
  • matura
  • umiejętności językowe
  • Data: 16.11.2017 19:30 - 21:10
  • Trener: dr Karolina Kotorowicz-Jasińska
  • Typ szkolenia: webinarium
79.00 zł
Rejestracja zakończona

Szczegóły szkolenia:

Data szkolenia: 16 listopada (czwartek) w godzinach 19:30 – 21:10
Czas trwania: 90 minut + 10 minut przerwy
Typ szkolenia: webinarium
Język: angielski

Dla kogo jest szkolenie?

  • Nauczyciele j. angielskiego w klasach 4-8 szkoły podstawowej
  • Nauczyciele j. angielskiego w gimnazjum
  • Nauczyciele j. angielskiego w szkołach ponadgimnazjalnych
  • Lektorzy j. angielskiego w prywatnych szkołach językowych
  • Egzaminatorzy egzaminu ósmoklasisty
  • Egzaminatorzy maturalni

Opis szkolenia:

Czy masz poczucie, że Twoi uczniowie mają poważne problemy ze zrozumieniem tekstów, których słuchają na lekcji angielskiego – ale nie wiesz, dlaczego?

Czy czujesz, że można by lepiej wykorzystać nagrania z podręcznika – ale skończyły już Ci się pomysły?

Czy chcesz wprowadzać w klasie nagrania autentyczne – ale nie wiesz do końca, co z nimi zrobić?

Jeżeli tak, to intensywne, interaktywne szkolenie jest właśnie dla Ciebie:

  • rozłożę sprawność słuchania na czynniki pierwsze i wskażę prawdziwe źródła trudności uczniów,
  • pokażę, jaki wpływ na rozumienie tekstu mają różne procesy towarzyszące słuchaniu (bottom-up vs. top-down),
  • zaprezentuję czynniki ułatwiające rozumienie słuchanego tekstu (linguistic knowledge vs. background knowledge),
  • wskażę elementy, które są niezbędne do przeprowadzenia efektywnej lekcji na słuchanie,
  • zaprezentuję techniki rozwijania umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
  • przedstawię liczne pomysły na zadania faktycznie rozwijające umiejętność słuchania i rozumienia tekstu.

Czego nauczysz się na szkoleniu?

  • Jak przeprowadzić idealną lekcję na słuchanie
  • Na których etapach lekcji najlepiej wprowadzać zadania na słuchanie
  • Które ćwiczenia językowe najlepiej sprawdzają się jako pre-, while- i post-listening practice
  • Jak określić poziom językowy autentycznego nagrania i dobrać do niego właściwe zadania na słuchanie
  • Jak nie pomylić uczenia rozumienia ze słuchu z testowaniem umiejętności słuchania
  • Kiedy zatrzymywanie nagrania i przetwarzanie tekstu małymi fragmentami ma sens
  • Jaki cel ma użycie obrazków i ilustracji towarzyszących zadaniom na rozumienie ze słuchu

Dlaczego warto?

Efektywne słuchanie to nieodłączna część codziennej komunikacji w każdym języku. Dlatego też słuchanie ze zrozumieniem jest kluczową umiejętnością rozwijaną na lekcjach języka obcego – i jedną z najtrudniejszych do opanowania przez uczniów.

Co więcej, rola słuchania w nowej podstawie programowej drastycznie wzrasta. Docelowy poziom trudności zadań sprawdzających rozumienie ze słuchu na egzaminie ósmoklasisty to aż B1! W dodatku będzie ono testowane w zupełnie nowy sposób – zarówno w zadaniach zamkniętych jak i w otwartych. Tylko dogłębne rozumienie słuchanego tekstu pozwoli uczniowi udzielić poprawnej odpowiedzi.

Program szkolenia Pobierz jako pdf

19:30 – 20:15
2017-10-12
część 1 (45 minut)
dr Karolina Kotorowicz-Jasińska
20:15 – 20:25
2017-10-12
przerwa (10 minut)
dr Karolina Kotorowicz-Jasińska
20:25 – 21:10
2017-10-12
część 2 (45 minut)
dr Karolina Kotorowicz-Jasińska
dr Karolina Kotorowicz-Jasińska

Trener:

dr Karolina Kotorowicz-Jasińska

Karolina Kotorowicz-Jasińska is a graduate from Maria Curie-Skłodowska University in Lublin and holds a PhD degree in applied linguistics. Her teaching practice began...

czytaj dalej

Certyfikat

Uczestnicy szkolenia mogą wygenerować certyfikat po zalogowaniu.

Materiały dla uczestnika

Materiały są dostępne dla uczestników szkolenia po zalogowaniu.

  • wybór slajdów
  • dodatkowe ćwiczenia, wskazówki, porady, biblio- i webliografia
  • dostęp do nagrania webinarium

Hearing or real listening?

  • Data: 16.11.2017 19:30 - 21:10
  • Trener: dr Karolina Kotorowicz-Jasińska
79.00 zł
Rejestracja zakończona

Od wielu lat zajmuję się badaniem procesu rozumienia ze słuchu i cieszę się, że podczas webinarium podzielę się z Państwem wiedzą i spostrzeżeniami z klasy. Pokażę, jak pomóc uczniom lepiej zrozumieć teksty oraz jak tworzyć swoje własne, wartościowe zadania na rozumienie ze słuchu.

dr Karolina Kotorowicz-Jasińska
trener

Ocena szkolenia:

2.00

Recenzje (1)

  • Jowita
    18.11.2017

    zbyt mało przykładowych zadań praktycznych

    Ocena: 2

Dodaj recenzję

Recenzje może wystawić tylko uczestnik szkolenia po zalogowaniu.

Inspirujemy, wspieramy, towarzyszymy w rozwoju

Wystarczy, że zarejestrujesz się w naszym serwisie a otrzymasz pełen dostęp do szkoleń Instytutu

zostań naszym klientem

Rejestracja trwa tylko 3 minuty.

Inspirujemy, wspieramy, towarzyszymy w rozwoju