Facts and myths in brain-friendly teaching and learning

czyli jak naprawdę uczy się mózg i jak to wykorzystać w klasie

Szczegóły webinarium:

 
 
  • metodyka
  • motywacja
  • umiejętności językowe
  • planowanie lekcji
  • Data: 12.04.2018 19:30 - 21:20
  • Trener: dr Monika Cichmińska
  • Typ szkolenia: webinarium
89.00 zł
Rejestracja zakończona

Szczegóły szkolenia:

Data szkolenia: 12 kwietnia (czwartek) w godzinach 19:30 - 21:20
Czas trwania: 100 minut + 10 minut przerwy
Typ szkolenia: Webinarium
Język: angielski

Dla kogo jest szkolenie?

  • Nauczyciele j. angielskiego w klasach 1-3 szkoły podstawowej
  • Nauczyciele j. angielskiego w klasach 4-8 szkoły podstawowej
  • Nauczyciele j. angielskiego w gimnazjum
  • Nauczyciele j. angielskiego w szkołach ponadgimnazjalnych
  • Lektorzy j. angielskiego w prywatnych szkołach językowych
  • Lektorzy j. angielskiego na wyższych uczelniach

Opis szkolenia:

Czy wiesz …

  • co z punktu widzenia mózgu znaczy „uczyć się”?
  • jak lubi, a jak nie lubi uczyć się mózg?
  • czy rzeczywiście „miejscem pracy nauczyciela” jest mózg i co to właściwie znaczy?
  • jak można tę wiedzę praktycznie wykorzystać w klasie?

W swojej pracy nauczyciela często sięgamy po informacje z różnych dziedzin wiedzy: pedagogiki, psychologii czy językoznawstwa. Ostatnio bardzo popularne stało się poszukiwanie informacji o tym, jak uczy się mózg. Wydaje się bowiem zupełnie naturalne, że to właśnie w naukach kognitywnych - czyli naukach zajmujących się obserwacją i analizą działań zmysłów, mózgu i umysłu - możemy próbować znaleźć odpowiedzi na pytania, jak naprawdę uczy się mózg i jakie zasady rządzą tym procesem.

Niestety, nie zawsze pojawiające się informacje zawierają rzetelną wiedzę naukową, popartą badaniami i analizami. Co zatem jest prawdą, a co jedynie tzw. faktami medialnymi dotyczącymi dziedziny zwanej coraz powszechniej neurodydaktyką? O tym właśnie będzie moje intensywne webinarium.

Czego nauczysz się na szkoleniu?

  • Jaki jest aktualny stan wiedzy na temat tego, jak uczy się mózg?
  • Co to znaczy, że uczenie się to „proces kognitywno-społeczno-emocjonalny”?
  • Jak praktycznie wykorzystać w nauczaniu języka angielskiego wiedzę z dziedziny neuronauki?
  • Jak planować lekcje zgodnie z zasadami neurodydaktyki?
  • Które ćwiczenia i zadania są bardziej zgodne z tym, jak najlepiej uczy się mózg, a które mniej?
  • Dlaczego zgodnie z założeniami neurodydaktyki ważne są relacje w klasie i jak je budować?

Dlaczego warto?

W codziennej praktyce klasowej okazuje się, że nie zawsze nasze wysiłki przynoszą takie efekty pedagogiczne, jakich oczekujemy. Dlatego warto sięgać po badania naukowe, które pomagają zrozumieć, jak zaplanować i wykorzystać czas w klasie tak, aby nasi uczniowie
(i ich umysły) skutecznie się rozwijali i uczyli języka obcego. Może się bowiem okazać, że nie trzeba wprowadzać wielu rewolucyjnych zmian, by nasza klasa stała się miejscem bardziej sprzyjającym nauce.

W trakcie webinarium pokażę na konkretnych przykładach ćwiczeń i zadań językowych, jak wyniki badań kognitywnych przełożyć na codzienną pracę w klasie.

Program szkolenia Pobierz jako pdf

21:10 – 21:20
2018-04-12
część 3 (10 minut)
dr Monika Cichmińska

Czas na pytania i odpowiedzi.

19:30 – 20:15
2018-04-12
część 1 (45 minut)
dr Monika Cichmińska
20:15 – 20:25
2018-04-12
przerwa (10 minut)
20:25 – 21:10
2018-04-12
część 2 (45 minut)
dr Monika Cichmińska
dr Monika Cichmińska

Trener:

dr Monika Cichmińska

Monika Cichmińska has been teaching English for 20 years. After graduating from the University of Łódź, where she specialised in linguistics, she co-founded Progres...

czytaj dalej

Certyfikat

Uczestnicy szkolenia mogą wygenerować certyfikat po zalogowaniu.

Materiały dla uczestnika

Materiały są dostępne dla uczestników szkolenia po zalogowaniu.

  • wybór slajdów
  • dodatkowe ćwiczenia, wskazówki, porady, biblio- i webliografia
  • dostęp do nagrania webinarium

Facts and myths in brain-friendly teaching and learning

  • Data: 12.04.2018 19:30 - 21:20
  • Trener: dr Monika Cichmińska
89.00 zł
Rejestracja zakończona

Uważam, że nauka o mózgu jest fascynująca! Będę mówić o tym, co wiemy (a czego jeszcze nie) na temat tego, jak mózg się uczy, i czy można tę wiedzę praktycznie wykorzystać w klasie.

dr Monika Cichmińska
trener

Ocena szkolenia:

5.00

Recenzje (2)

  • ALICJA
    12.04.2018

    bardzo ciekawa sesja; świeże spojrzenie na wiele spraw; proste, a zarazem genialne pomysły na ćwiczenia na zajęciach; wiele rzeczy intuicyjnie czułam i staram się realizować na swoich lekcjach; dziękuję!

    Ocena: 5
  • Magdalena
    23.08.2018

    Bardzo pomocne spostrzeżenia, wiele ćwiczeń wykorzystuje na swoich zajęciach, jak zwykle na macmillan'a można liczyć

    Ocena: 5

Dodaj recenzję

Recenzję może wystawić tylko uczestnik szkolenia po zalogowaniu.

Inspirujemy, wspieramy, towarzyszymy w rozwoju

Wystarczy, że zarejestrujesz się w naszym serwisie a otrzymasz pełen dostęp do szkoleń Instytutu

zostań naszym klientem

Rejestracja trwa tylko 3 minuty.

Inspirujemy, wspieramy, towarzyszymy w rozwoju