Blog egzaminacyjny
Zapoznaj się z artykułami naszych ekspertów, którzy podpowiedzą, jak najefektywniej przygotować uczniów do egzaminu!
Zapoznaj się z artykułami naszych ekspertów, którzy podpowiedzą, jak najefektywniej przygotować uczniów do egzaminu!
Przeczytaj podsumowanie wyników przygotowane przez dr Małgorzatę Krzemińską-Adamek. Raport dostępny również w pliku PDF.
Przeczytaj podsumowanie wyników przygotowane przez dr Karolinę Kotorowicz-Jasińską. Raport dostępny również w pliku PDF.
Przeczytaj podsumowanie wyników przygotowane przez dr Małgorzatę Krzemińską-Adamek. Raport dostępny również w pliku PDF.
Integralną częścią przygotowania do egzaminu jest trening strategii, polegający głównie na przedstawieniu uczniom różnych metod rozwiązywania poszczególnych typów zadań.
Przed nami ostatnie przedegzaminacyjne tygodnie, warto więc zastanowić się, <strong>jak najefektywniej wykorzystać lekcje, które nam zostały</strong>. Czy poświęcić je na wykonanie kilkunastu dodatkowych zadań otwartych doskonalących znajomość środków językowych?
W poprzednim artykule dotyczącym przygotowania uczniów do egzaminu ósmoklasisty z języka angielskiego zaproponowałam przepis na skuteczną powtórkę gramatyki: powinna być ona kumulatywna i przekrojowa, ale też dopasowana do potrzeb klasy oraz wzbudzająca u uczniów refleksję...
Czy przed egzaminem ósmoklasisty należy powtarzać gramatykę? Oczywiście, że tak, ale jak to robić skutecznie? Czy istnieje sprawdzony przepis na efektywną powtórkę? Oczywiście, że tak, ale warto najpierw zastanowić się, jakim celom ta powtórka ma służyć – i ile czasu zostało nam do egzaminu.
Przeczytaj podsumowanie wyników przygotowane przez dr Małgorzatę Krzemińską-Adamek. Raport dostępny również w pliku PDF.
Planowanie lekcji online to właściwie zupełnie nowa umiejętność, którą w dobie pandemii musieli opanować wszyscy nauczyciele. Wystarczyło kilka tygodni nauczania zdalnego, aby przekonać się, że lekcje internetowe wymagają innego zarządzania czasem oraz że nie dają nam takich możliwości, jakich dostarczała nam praca z uczniami w klasie...
Ten rok jest dla ósmoklasistów wyjątkowo trudny. Nauka zdalna z pewnością nie dała ani nauczycielom, ani uczniom wszystkich możliwości, które stwarzają zajęcia w szkole. Dodajmy do tego okres beż żadnych lekcji z poprzedniego roku szkolnego i można stwierdzić, że wiele ósmych klas jest do tyłu z materiałem.
Próbny egzamin ósmoklasisty, opracowany przez ekspertów wydawnictwa Macmillan, został przeprowadzony w dniach 10.05.2018 – 08.06.2018. Do egzaminu przystąpiło ponad 5000 uczniów klas siódmych, którzy w przyszłym roku jako pierwsi zmierzą się z prawdziwym egzaminem ósmoklasisty.
W tym artykule proponujemy Państwu unikalną, autorską analizę zadań przykładowych, opublikowanych w Informatorze o egzaminie ósmoklasisty z języka angielskiego. Nasza ekspertka, dr Małgorzata Krzemińska-Adamek, zastanawia się, jak trudne (lub jak łatwe) okażą się w praktyce różne typy zadań otwartych. I podpowiada, jak przygotować na nie najlepiej naszych uczniów.
Warto uczynić z pracy nad funkcjami językowymi czynność rutynową, np. zawsze zaczynać lub kończyć lekcję krótkim ćwiczeniem opartym na eksponentach funkcji, czyli konkretnych, językowych sposobach ich wyrażania.
Przykładowy arkusz egzaminacyjny ujrzał światło dzienne 18 grudnia 2017 r., zgodnie z zapowiedziami.
Dużo już wiemy, a jeszcze więcej się domyślamy, na temat kształtu i poziomu trudności nowego egzaminu ósmoklasisty z języka obcego – w tym zwłaszcza o znacznie większej roli zadań otwartych.
Co już wiemy o nowym egzaminie ósmoklasisty z języka obcego – ogólnym poziomie trudności, zakresie testowanych środków językowych, możliwych typach zadań?